کد خبر: 1100363
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
علي اكبر رضواني استاد خط شكسته نستعليق و از هنرمندان برجسته و مدرس انجمن خوشنويسان مشهد،  دو اثر ويژه خطاطی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
سیده سمیه ناصری

تابلوی «این نظم گریه خیز» با محتوای عاشورایی ترکیب بند محتشم کاشانی و تابلوی «شمس الشموس» با اشعاری در مدح امام هشتم(ع)، عناوین آثاری است که از سوی این هنرمند به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

وی، نصب اثر هنری بر دیواری منتسب به حضرت شمس الشموس را مایه افتخار دانست و این عمل را باعث ماندگاری آن اثر و زنده ماندن یاد هنرمند عنوان کرد

استاد علی اکبر رضوانی دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران و درجه یک هنری است که زیر نظر آقایان یدالله کابلی، امیر احمد فلسفی، عباسعلی صحافی مقدم و ابراهیمی فخر به تحصیل هنر پرداخته است.

رضوانی تاکنون 38 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار و در نمایشگاه‌های مختلف گروهی انجمن خوشنویسان شرکت کرده است.

وی عناوینی از قبیل برگزیده جشنواره اول و دوم جهان اسلام، برگزیده جشنواره طریق جاوید و دوره‌های مختلف جشنواره قرآن کریم را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

این هنرمند سابق بر این سه اثر ارزشمند هنری خود شامل دو جلد قرآن کتابت شده در ابعاد 100*70 و 35*50 و صحیفه سجادیه به خط شکسته نستعلیق را به موزه آستان قدس رضوی نیز اهدا کرده است.

48 اثر خط شکسته نستعلیق این هنرمند با موضوع ترکیب بند عاشورایی محتشم کاشانی که به هنر تذهیب‌ هنرمند جوان فاطمه رضوانی آراسته شده، به تازگی طی نمایشگاهی با عنوان گلاب اشک در نگارخانه موزه رضوی به نمایش در آمده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار