کد خبر: 1100350
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
استونی تصمیم گرفت تا مرز‌های این کشور را به روی آن دسته از شهروندان روسیه ببندد که ویزای شینگن شان را خود صادر کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه استونی امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور مرز‌های خود به روی شهروندان روسیه که دارای روادید شینگن صادر شده توسط تالین هستند را می‌بندد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه استونی در این خصوص اعلام کرد که تالین مرز‌های خود را به روی شهروندان روسیه که دارای ویزای شینگن صادر شده توسط این کشور هستند، به استثنای برخی موارد، می‌بندد.

«اورماس رینسالو» وزیر خارجه استونی هم در این ارتباط گفت: از هفته دیگر تحریم در رابطه با روادید شینگن صادر شده از سوی استونی به شهروندان روس اعمال خواهد شد. تحریم شامل این خواهد بود که روادید‌ها معتبر خواهند بود، اما دارندگان آن مشمول تحریم ورود به استونی می‌شوند یعنی ورود ان‌ها به استونی ممنوع خواهد بود.

به گفته وزیر امور خارجه استونی، برخی استثنائات در این زمینه وجود خواهد داشت.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند ماه سال گذشته)، اعلام کرد که با هدف نازی زدایی و دفع مخاطرات حضور و گسترش ناتو در اوکراین و تهدیدات علیه مسکو، عملیات ویژه نظامی خود را آغاز کرده است. در پی آن غرب به بهانه حمایت از اوکراین اقدامات ضد روسی از جمله تحریم‌های گسترده را علیه این کشور در پیش گرفت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار