کد خبر: 1100344
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در عراق و سپس انتقال آن به مرز‌های غرب و جنوب غرب کشور، در استان‌های ایلام و خوزستان پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، روز آینده در شمال بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب استان مرکزی و شرق لرستان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز و فردا در برخی ساعات در سواحل غرب خزر، ارتفاعات آذربایجان شرقی، شرق کرمانشاه و ارتفاعات زاگرس شمالی در شرق کردستان بارش پراکنده باران خواهیم داشت.

وی گفت: با تقویت سامانه موسمی در جنوب و شرق سیستان و بلوچستان و تداوم فعالیت سامانه بارشی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در نواحی مستعد خیزش گردوخاک روز جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ در شمال آذربایجان شرقی، شرق و جنوب شرق سیستان و بلوچستان، روز شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۲ در مناطق جنوبی و شرق سیستان و بلوچستان و روز یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۳ در جنوب شرق سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا احتمال بروز صاعقه، آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تاخیر در پرواز‌ها وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: توصیه می‌شود پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به سبب نفوذ جریانات مانسونی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک، در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا اواسط هفته آینده جوی نسبتاً پایدار در دیگر نقاط کشور حاکم است، گفت: در پنج روز آینده در شرق کشور خصوصاً زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در دو روز آینده به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در کشور عراق و سپس انتقال آن به مرز‌های غربی و جنوب غربی کشور در استان‌های ایلام و خوزستان پدیده گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۵ و ۲۵ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۰) تا ۱۴ مرداد امسال ۱۷۵.۲ میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۴۳.۸ میلیمتر به صورت متوسط بود که بارش سال جاری ۲۱.۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار