کد خبر: 1100314
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
مدیر کاخ گلستان از برپایی نمایشگاه خورشید شب خبر داد و گفت:در این نمایشگاه ۶۰ اثر آئینی و مذهبی به نمایش در می‌آید که یکی از قدیمی‌ترین عَلم‌های عزاداری مربوط به دوره صفوی نیز جزو آنهاست.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: آفرین امامی با اعلام این مطلب عنوان کرد: در ادامه برگزاری ویژه برنامه‌های محرم در گلستان نمایشگاه "خورشید شب" که منتخبی از آثار آئینی و مذهبی در کاخ گلستان به حساب می‌آید، در تاریخ ۲۲ مرداد افتتاح می‌شود و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: در این زمینه با همت دبیرخانه رویداد فرهنگی و مذهبی محرم در گلستان، ۶۰ اثر که برخی نیز کمتر دیده شده، برای نمایشگاه "خورشید شب" برای نمایش در عمارت چادرخانه کاخ گلستان گلچین شده است.

امامی افزود: این آثار شامل دو تابلو از کمال‌الملک تکیه دولت و کربلای معلی، هفت ماسک تعزیه و سر شهدا مورد استفاده در تکیه دولت، ۱۹ سند تک برگی، دو تابلوی قهوه خانه‌ای، سه نقاشی پشت شیشه، زیارت نامه، دو آلبوم از تکیه دولت، کتیبه‌های پارچه قلمکار مزین به اشعار محتشم کاشانی، وسایل تعزیه تکیه دولت، چهار نسخه خطی نفیس از جمله یک نسخه خطی ناخونی و یک نسخه طوماری و چند جلد قرآن نفیس از جمله یک قرآن منتسب به امام زین‌العابدین (ع) است.

او تصریح کرد: در نمایشگاه "خورشید شب" یک عَلم عزاداری برای دوره صفوی نیز به نمایش گذاشته می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین عَلم‌های عزاداری در ایران است.

امامی با اشاره به اینکه نمایشگاه خورشید شب دو برنامه جانبی نیز دارد که شامل کرونانوازی مازندرانی و دمام‌نوازی بوشهری است، خاطر نشان کرد: به دلیل وجود تکیه دولت تهران در کاخ گلستان، بیشترین آثار آئینی و مذهبی عاشورا در این مجموعه جهانی وجود دارد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار