کد خبر: 1100286
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
استاندار آذربایجان شرقی بر تعریف نقشه راه و تعیین مأموریت‌های منطقه ویژه علم و فناوری تأکید کرد و گفت: هدف ما این است که این مجموعه از حالت تشریفاتی خارج و یک اقدام عملی و اساسی در استان انجام شود تا تبریز به‌عنوان هاب صادرات محصولات فناورانه و دانش‌بنیان در کشور و منطقه مطرح شود.

عابدین خرّم  در جلسه هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی (ربع رشیدی)، اظهار داشت: احیای جایگاه علمی مجموعه ربع رشیدی، یکی از دغدغه‌های مسئولان و نخبگان استان بود که در صورت تحقق می‌تواند به تفوق و مرجعیت تبریز در حوزه علم و فناوری منجر شود.
 
وی با اشاره به اقداماتی که در گذشته برای این منظور انجام شده است، گفت: پرداختن به کاستی‌ها و مذمت گذشته چندان راهگشا نیست و امروز باید با استفاده از تمام تجارب قبلی، طرحی نو برای این موضوع بیندازیم و اقداماتی انجام دهیم تا تبریز در عمل به‌عنوان منطقه ویژه علم و فناوری مطرح شود.
 
خرّم منطقه ویژه علم و فناوری را فرصتی مغتنم برای احیای جایگاه رفیع تبریز در حوزه علم و فناوری برشمرد و تأکید کرد: در این راستا، همه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و فناوری باید پای کار بیایند و الگویی تعریف کنیم تا هماهنگی و هم‌افزایی در این زمینه صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه نقش دولت در این زمینه، حمایتی است نه تصدی‌گری، گفت: تصدی‌گری را باید بخش خصوصی که در حوزه فناوری حرفی برای گفتن دارد به عهده بگیرد و هیأت امنایی تشکیل شود تا بتواند حلقه‌های مفقوده این جریان را دور هم جمع کند.
  
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به سابقه تشکیل و راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در استان، گفت:به دلیل نبود دستورالعمل‌های اجرایی در این حوزه، این منطقه از اهداف خود دور شده و در مسیر اجرا و تصدی‌گری افتاده است؛ در حالی که در اصل نقش حمایتی و تسهیل‌گری داشت.
 
جهانبخش سلمانیان افزود: منطقه ویژه علم و فناوری یک فرصت خوب برای نقش‌آفرینی استان در حوزه فناوری است و برای تحقق این مهم، قدم اول احیای جایگاه تسهیل‌گری این منطقه است.
 
مشاور و نماینده تام‌الاختیار استاندار در حوزه فناوری، نوآوری، اقتصاد دانش‌بنیان و منطقه ویژه علم و فناوری هم در این جلسه گفت: منطقه ویژه علم و فناوری این قابلیت را به تبریز داده است تا بتواند به منطقه آزاد در حوزه فناوری و دانش‌بنیان تبدیل شود و هر شرکت دانش‌بنیان در هر نقطه از این شهر بتواند از مزایای آن استفاده کند.
 
عبدالرضا فلاح گفت: متاسفانه هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است و ما بنا داریم با احیای نقش اصلی منطقه که شتاب‌دهنده عناصر و بازیگران اکوسیستم فناوری در استان است، از این فرصت استفاده کنیم.
 
اعضای هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این جلسه دیدگاه‌های خود را درخصوص نقش و جایگاه این منطقه و نحوه ادامه فعالیت آن بیان کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر