کد خبر: 1100173
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
شبکه اجتماعی «اینستاگرام» همگام با سایر رسانه‌های غربی ماموریت ویژه‎‌ای در سانسور و جلوگیری از بازنشر وقایع و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین پیدا کرده است.

بی‌شک رژیم آپارتاید و نژادپرست صهیونیستی بدون کمک و حمایت رسانه‌های غربی و همینطور شبکه‌های اجتماعی، چون «اینستاگرام» که کنترل و اختیار آن‌ها در دستان غربی‌ها و آمریکا است نمی‌توانست چنین ظلم‌ها و جنایت‌هایی را همه روزه بر مردم مظلوم و بی‌دفاع، اما مقاوم فلسطین روا دارد.

در جریان جدیدترین جنگ و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به کشته شدن حدود ۵۰ نفر و مجروح شدن چیزی بیش از ۳۰۰ نفر انجامید شاهد انتشار و بازنشر عکس‌ها و تصاویری مختلف و دردناکی از تلفات انسانی و خسارات مادی وارد شده به خانه‌های فلسطینیان ساکن نوار غزه در اینترنت و شبکه‌های مختلف واقع در فضای مجازی به خصوص «اینستاگرام» بودیم که این امر موجب رسوایی ماشین جنگی صهیونیست‌ها شد.

اما هنوز یک هفته از آغاز این جنگ خون‌بار و نابرابر و دو روز از آتش‎بس آن نگذشته است که شاهد هستیم عکس‌ها و تصاویر این جنگ و تجاوز نظامی به صورت کاملا مهندسی شده و سازمان یافته در حال سانسور و حذف از اینترنت و فضای مجازی به ویژه در «اینستاگرام» است. این اقدام هم آنقدر حرفه‌ای و هوشمندانه در حال انجام است که به آرامی شاهد هستیم در کنار حذف شدن آنها، افرادی هم که در حال حاضر قصد انتشار این تصاویر را داشته باشند با پیام‌های اخطار شبکه‌های اجتماعی به خصوص «اینستاگرام» روبرو می‌شوند.

البته این نخستین بار نیست که رسانه‌ها به خصوص شبکه‌های اجتماعی در مقاطع حساس و خطرناک به کمک رژیم نژادپرست صهیونیستی می‌رسند. زیرا اگر بخواهیم وضعیت و شرایط شبکه‌های اجتماعی را در ارتباط با میزان افزایش کشتار ماشین جنگی رژیم صهیونیستی مقایسه کنیم به این نتیجه جالب می‌رسیم که این رژیم نژادپرست با خیال راحت از حمایت رسانه‌ها و با پشت گرمی نسبت به پشتیبانی آن‌ها انواع و اقسام جرم و جنایت‌ها را علیه مردم فلسطین انجام می‌دهد.

گواه این مدعا تائید شدن ارتباط مستقیم حمایت رسانه‌ای با افزایش شدید و قابل توجه جنایات رژیم صهیونیستی است به صورتی که اگر نبود این حجم از پوشش‌های خبری همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی و از آن طرف هم سانسور و بایکوت حوادث و رویداد‌های مرتبط با درگیری‌های واقع شده در سرزمین‌های اشغالی قطعا سران و مقامات این رژیم نامشروع چنین اجازه‌ای پیدا نمی‌کردند که مردم بی‌گناه فلسطینی را قتل عام کنند.

اما با توجه به شرایط و سوابق موجود همیشه درب همیشه بر روی یک پاشنه نمی‌چرخد، رژیم صهیونیستی هیچگاه نتوانسته است با توجه به فرارسیدن عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات و رسانه محور شدن تمامی مردم جهان با استفاده از رسانه‌هایی که در اختیار خود دارند بر روی جنایات خود سرپوش بگذارد.

موضوع مهم دیگری که نباید آن را از خاطر برد این است که متاسفانه رسانه‌های عربی منطقه که در کشور‌هایی فعالیت می‌کنند که حاکمان وابسته به غرب دارد با رندی تمام و ناجوانمردانه، سکان‌دار میدان حملات رسانه‌ای به محور مقاومت شده‌اند و می‌بینیم که در وقایع و رویداد‌هایی که در کشور‌های منطقه روی می‌دهد نه تنها نقش آرامش بخش و کنترل کننده اوضاع را ندارند بلکه با تحریک جریان‌ها و گروه‌های مختلف وضعیت را متشنج می‌کنند.

البته رسانه‌های غربی سابقه طولانی در انعکاس جانبدارانه اخبار و رویداد‌های منطقه به ویژه سرزمین‌های اشغالی فلسطینی دارند و سال گذشته به دنبال موج خشونت‌ها در قدس و غزه که به دلیل تخلیه اجباری ساکنان شیخ جراح و احداث شهرک‌های صهیونیست نشین جدید روی داد و در جریان آن ۱۲۰ فلسطینی به شهادت رسیدند با حذف و پاک کردن پست‌های خبری و غیرخبری حامیان و طرفداران فلسطین در شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام فصل جدید را در مبحث سانسور رسانه‌ای رقم زدند.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که محور مقاومت و رسانه‌هایی که در کشور‌های ایران، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن به صورت زنجیره‌وار در برابر رسانه‌های غربی و استکباری قرار گرفتند به خوبی توانستند که تبلیغات منفی و سانسور رسانه‌ای آن‌ها را خنثی کرده به صورتی که کوچکترین رویداد‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی روی داده در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند.

منبع: دفاع پرس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار