کد خبر: 1100093
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
ثبت‌نام داورزنی در انتخابات کمیته ملی المپیک
شیوا نوروزی

رئیس فدراسیون والیبال هم وارد گود انتخاباتی کمیته ملی المپیک شد. فرآیند ثبت‌نام انتخابات کمیته ملی المپیک همچنان ادامه دارد و فردا به پایان می‌رسد. روز گذشته پنج نفر دیگر به جمع نامزد‌ها در پست‌های مختلف پیوستند. محمدرضا داورزنی شناخته شده‌ترین گزینه دیروز بود، رئیس فدراسیون والیبال برای پست هیئت اجرایی ثبت‌نام کرد. داوود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس هم یکی از نامزد‌های هیئت اجرایی شد و مهین فرهادی‌زاد نیز با استفاده از امتیاز نخبگان ورزش برای پست نایب‌رئیسی ثبت‌نام کرد. بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی و مجید شایسته رئیس سابق فدراسیون تنیس تنها نفراتی بودند که با ثبت‌نام در پست ریاست شانس خود را محک می‌زنند.
هنوز خبری از نامزد‌های اصلی و پرحاشیه نشده است. جامعه ورزش امروز و فردا منتظر است تا گزینه‌های پشت پرده پا پیش بگذارند و ثبت‌نام کنند. حمید سجادی، وزیر ورزش سفرش به قونیه را لغو کرده و گفته می‌شود این تصمیم احتمالاً به دلیل حضور او در انتخابات کمیته است.
داورزنی که فعلاً فقط سودای عضویت در هیئت اجرایی را دارد علت ثبت‌نامش در انتخابات را جای خالی برخی رشته‌ها عنوان کرد: «جای برخی رشته‌ها در هیئت اجرایی خالی است و ما اساساً در هیئت اجرایی، نماینده‌ای از رشته‌های توپی نداشتیم. حضور یک یا دو نفر از فدراسیون ورزش‌های توپی در هیئت اجرایی که احتمال حضور آن‌ها در المپیک هم وجود دارد، می‌تواند نقش بسزایی در رشد ورزش کشور داشته باشد و نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها ایفا کند.»
مجید شایسته هم مدعی شد نامزد نمایشی نخواهد بود: «کسی که برای ریاست ثبت‌نام می‌کند اگر برنامه‌ای نداشته باشد معنای خوبی ندارد. طبیعتاً یک برنامه چهار ساله خوب و منسجم وجود دارد که از آن دفاع خواهد شد و اگر در هیئت اجرایی به تصویب برسد قابلیت اجرایی خوبی خواهد داشت. اگر مسئولیتی برعهده می‌گیریم صرف اینکه در زمان مسئولیت اتفاقاتی رخ دهد و نمایشی وجود داشته باشد نیست، بلکه کار پایه‌ای می‌کنیم. اگر باشیم یا نباشیم اثرات باید برای جامعه ورزش بماند. در کمیته هم همین‌طور است، در چهار سال گذشته کار‌های اساسی انجام شد که به توسعه ورزش کمک می‌کند. احترام به پیشکسوتان و توجه به ورزشکاران فعلی ارکانی هستند که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرند. نمایشی ثبت‌نام نکرده‌ام و هدف دارم که امیدوارم براساس آن اقدامات لازم را انجام دهم. اعضای مجمع هر تصمیمی بگیرند قابل احترام است و براساس آن هر کمکی که از دستم بربیاید برای جامعه ورزش انجام می‌دهم.»
رئیس فدراسیون هاکی نیز صراحتاً اعلام کرد در صورت حضور حمید سجادی در انتخابات به نفع وزیر ورزش کنار خواهد کشید: «وزیر ورزش از جنس ورزش است و تعجب کردم از اینکه تمام قوانین هاکی را می‌دانست. اگر برای انتخابات کمیته بیاید انصراف می‌دهم. رئیس کمیته ملی المپیک هم در میدان اقتصادی و فرهنگی خیلی خوب عمل کرد و تعامل خوبی داشت، اگر او هم ورود کند من حضور پیدا نمی‌کنم. باید به دنبال کرسی‌های کاربردی جهانی و آسیایی باشیم و در زمینه اقتصادی و فرهنگی، یار و یاور فدراسیون‌ها باشیم. هاکی جزو سه رشته پرطرفدار دنیاست، اما در ایران پشت دروازه است. در سال ۹۲، بودجه ما ۲۵۰میلیون بود، الان ۷۵۰ میلیون است، اما باز هم میدان اقتصادی ما فقیر دیده شده است. در دانشگاه آزاد به من اختیاراتی داده شد، ورزش اولویت اصلی بود و همین نقش پدرانه را باید در کمیته ملی المپیک هم ایفا کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار