کد خبر: 1100054
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
یورش نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداری شیعیان این کشور منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از شیعیان در منطقه داریا شده است.

رسانه‌های نیجریه از یورش و حملات مسلحانه نیروهای امنیتی نیجریه به مراسم عزاداری امام حسین (ع) در منطقه داریا این کشور خبر دادند.

روزنامه «لجیت» نیجریه نوشت که در یورش نیروهای امنیتی نیجریه به مراسم عزاداری شیعیان این کشور در روز عاشورا در منطقه بازار «داریا»، دستکم شش نفر به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

گفته می‌شود که «محسن باداماسی زاکزاکی» برادرزاده شیخ زاکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز جزو شش نفری است که شهید شده‌اند.

برخی از رسانه‌ها شمار مجروحان این حمله را 50 نفر اعلام کردند.

کشور نیجریه , کشور نیجریه , کشور نیجریه , کشور نیجریه ,

بر اساس این گزارش، شیعیان نیجریه در نزدیکی بازار «لویتس» ضمن برگزاری مراسم عزاداری دست به تظاهرات زده‌اند و تیمی از نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آ‌ن‌ها اقدام به تیراندازی به سمت عزاداران کرده‌اند.

«ملام عبدالحمید بلو»، از رهبران جنبش اسلامی نیجریه در زاریا ضمن تایید حمله به عزاداران حسینی گفت که نیروهای امنیتی به سمت آن‌ها در حالی که می خواستند تظاهرات خود را در بازار زاریا به پایان برسانند، آتش گشوده‌اند.

دولت نیجریه پیش از این نیز اقدام به سرکوب و حمله مسلحانه به مراسم مذهبی شیعیان این کشور از جمله مراسم محرم و روز جهانی قدس کرده و ده‌ها نفر را به شهادت رسانده و زخمی کرده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار