کد خبر: 1099914
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
حامیان تاج مقابل مجلس و مردم؛ در کار فدراسیون دخالت نکنید
استوری مشکوک و هدفمند برخی از ملی‌پوشان در حمایت آشکار از یک نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، فصل تازه‌ای در تاریخ فوتبال ایران رقم زد. در شرایطی که همه کشور و مسئولان از رئیس‌جمهور و معاونش تا نمایندگان مجلس برای حمایت از تیم‌ملی در جام‌جهانی بسیج شده‌اند، گویا بازی‌های قطر ۲۰۲۲ برای اعضای تیم‌ملی و مدیران فوتبالی اهمیتی ندارد و اولویت برای آن‌ها انتخابات فدراسیون و موفقیت گزینه خاص است!
شیوا نوروزی

استوری مشکوک و هدفمند برخی از ملی‌پوشان در حمایت آشکار از یک نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، فصل تازه‌ای در تاریخ فوتبال ایران رقم زد. در شرایطی که همه کشور و مسئولان از رئیس‌جمهور و معاونش تا نمایندگان مجلس برای حمایت از تیم‌ملی در جام‌جهانی بسیج شده‌اند، گویا بازی‌های قطر ۲۰۲۲ برای اعضای تیم‌ملی و مدیران فوتبالی اهمیتی ندارد و اولویت برای آن‌ها انتخابات فدراسیون و موفقیت گزینه خاص است!
در این چند روز تعطیلی، تعدادی از بازیکنان لژیونر و مثلاً حرفه‌ای فوتبال ایران دوباره برای رسیدن به یک هدف خاص دست به یکی کرده‌اند. البته این‌بار پا را از تغییر سرمربی فراتر گذاشته‌اند و وارد بازی کثیف انتخاب رئیس فدراسیون شده‌اند.

از وقتی مهدی تاج، متهم اصلی پرونده ویلموتس وارد گود انتخاباتی شده و با وقاحت خودش را بهترین گزینه مجمع هشتم شهریورماه خوانده است، اطرافیان و تیم ویژه او کار را جدی‌تر دنبال می‌کنند و برای تحقق رؤیای خود از هیچ کاری فروگذار نیستند. تاج و هم‌پیمانانش نه تنها خود را در قضیه ویلموتس و خسارت ۵ میلیون یورویی او مقصر نمی‌دانند، بلکه معتقدند هیچ شخص و نهادی نیز نباید آن‌ها را بابت این رسوایی تاریخی بازخواست کند. بعد از ثبت‌نام این گزینه با آن کارنامه سیاه مدیریتی‌اش، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند. آن‌ها معتقدند تاج نه تنها صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد، بلکه به خاطر عملکرد مدیریتی‌اش باید محاکمه هم شود. از طرفی طبق قوانین فیفا، افراد دارای پرونده‌های قضایی در جریان با طرح اتهام قضایی فاقد صلاحیت برای حضور در مجامع انتخاباتی هستند.
در آشفته‌بازاری که حتی فیفا هم تاج را ردصلاحیت شده تلقی می‌کند، بازیکنان اسمی تیم‌ملی هوس شنا خلاف جهت آب به سرشان زده است! محاکمه متهمان پرونده ویلموتس یک خواسته عمومی بوده و بررسی و پیگیری آن از سوی نمایندگان مجلس نیز کاملاً صحیح و قانونی است. وارد شدن جهانبخش، طارمی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، سعید عزت‌اللهی و سیدمجید حسینی در این بازی کثیف تأسف‌آور و بسیار خطرناک است. در استوری مشترک منتشر شده، آمده است: «ما سربازان تیم ملی فوتبال ایران امیدواریم آقایان احسان قاضی‌زاده‌هاشمی و نصرالله پژمانفر وقت خود را صرف معیشت و مشکلات اقتصادی مردم کنند و اجازه بدهند فوتبالی‌ها در مورد فوتبال تصمیم بگیرند. خواهش ما این است که اعضای محترم مجمع فدراسیون تصمیمی بگیرند که اسم ایران و آبروی فوتبال ایران در جام‌جهانی حفظ شود و بتوانیم شادی را به مردم عزیزمان هدیه دهیم. در جام‌جهانی قبلی تیم‌ملی در کمال آرامش توانست بهترین نتایج تاریخ را کسب کند. امیدواریم عزت و آرامشی که از بین رفته است دوباره به فدراسیون فوتبال بازگردد.»
عجیب است ملی‌پوشان درست زمانی که پای مهدی تاج وسط آمده و همه خواهان ردصلاحیت و رسیدگی به افتضاح «ویلموتس گیت» هستند، یادشان آمده سربازان تیم‌ملی هستند و عجیب‌تر اینکه همین سربازان خواهان برکناری اسکوچیچ هم بودند و آن زمان حواس‌شان نبود سرباز باید از فرمانده پیروی کند، نه اینکه در مقام تغییر و سرنگونی‌اش برآید!
گویا بحث معیشت و مشکلات اقتصادی بهانه خوبی است تا آقایان هر وقت کم آوردند از آن‌ها به عنوان پلی برای رسیدن به مقاصد شخصی و تیمی استفاده کنند. در اینکه مجلسی‌ها باید به فکر مشکلات مردم و جامعه باشند شکی نیست، اما پیگیری متهمان فدراسیون فوتبال نیز یکی از وظایف‌شان محسوب می‌شود. فراموش نکنید که پاداش‌های ارزی در همین دوران اوج مشکلات اقتصادی پرداخت شده است. همانطور که در استوری جنجالی اشاره شده اعضای مجمع باید تکلیف رئیس بعدی فدراسیون را مشخص کنند و این ماجرا اصلاً ارتباطی به بازیکنان تیم‌ملی ندارد، ولی متأسفانه آن‌ها آگاهانه وارد بازی خطرناک و کثیفی شده‌اند که دودش مستقیم به چشم تیم‌ملی خواهد رفت. آقایان فوتبالیست لژیونر اظهارنظر چند نماینده مجلس را مخلل آرامش تیم‌ملی می‌دانند درصورتی‌که استوری‌های مشترک خودشان تیشه به ریشه اتحاد تیم‌ملی زده و تاوانش را در جام‌جهانی پس خواهیم داد. ضمن اینکه معترضین ابراز امیدواری کردند عزت و آرامش از بین رفته دوباره به فدراسیون بازگردد. درحالی‌که در سال‌های گذشته به‌ویژه در دوران مدیریت تاج فدراسیون پنج ستاره، نه آرامش داشت و نه عزت. تحقیر و شکست در پرونده مربی بلژیکی نمونه بارز این ادعاست.

حسن کامرانی‌فر از نقش حمایتی مجلس در حمایت از تیم‌ملی قدردانی کرد. دبیرکل فدراسیون فوتبال ورود بازیکنان به بحث انتخابات فدراسیون را خارج از حیطه وظایف آن‌ها خواند: «فدراسیون فوتبال منطبق با قواعد بین‌المللى و اساسنامه خودش به صورت کاملاً مستقل اداره می‌شود و در هیچ حوزه‌اى توصیه‌پذیر نبوده و در امور فدراسیون هیچ دخالتی صورت نمی‌گیرد. جا دارد از نقش حمایتی مجلس در تصویب و تخصیص کمک‌هاى دولتی خصوصاً به منظور حمایت از تیم‌ملی و پیگیرى پاداش ملی‌پوشان قدردانى کنیم. خواسته صریح فدراسیون فوتبال از اعضاى تیم‌ملی رعایت اخلاق حرفه‌اى و عدم ورود به بخش‌هاى دیگر و موضع‌گیرى در خصوص مسائلی است که در حوزه مسئولیت بازیکن قرار نمی‌گیرد. تفرقه و چنددستگی در تیم‌ملی خط قرمز ماست و آن را تحمل نخواهیم کرد. خواسته صریح هیئت رئیسه فدراسیون برقرارى انضباط و آرامش کامل در تیم‌ملى و ایستادن در مقابل هرگونه خط تفرقه، دودستگی و حاشیه‌سازى است. فدراسیون از تیم‌ملی با تمام قوا مراقبت می‌کند و نسبت به شناسایی عوامل تفرقه‌افکن بیرونی که از آن‌ها شناخت کامل داریم و سعى می‌کنند با این اقدامات به تیم‌ملی نزدیک شوند، اقدام خواهیم کرد.»
حمید استیلی، مدیر تیم‌ملی فوتبال نیز نسبت به موضع‌گیری اخیر ملی‌پوشان واکنش نشان داد و از برخورد‌های قاطع صحبت کرد: «اختلافات، دودستگی و تفرقه خط قرمز ماست و بازیکنان باید بدانند مسئولیت‌شان خیلی سنگین است و فقط باید درباره بازی کردن‌شان اظهارنظر کنند. مردم یک دلخوشی به عنوان فوتبال دارند و اولین بار است که این اتفاقات رقم می‌خورد و بازیکنان درباره مربی و رئیس فدراسیون اظهارنظر می‌کنند. بازیکنان فقط باید وظیفه خود را انجام دهند و در هیچ عرصه‌ای ورود نکنند. از دوستانی که به بازیکنان زنگ می‌زنند و آن‌ها را تحریک می‌کنند خواهش می‌کنم با احساسات مردم بازی نکنند و اجازه بدهند بازی‌شان را انجام دهند و آن‌ها را وارد عرصه انتخابات نکنند. با بازیکنان صحبت کردیم و به آن‌ها گفتیم اگر وارد این بازی‌ها شوند شاید پس از یکی، دو بار تصمیم قاطع‌تری بگیریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار