کد خبر: 1099879
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح:
امیر سرتیپ پیمبری گفت: امیدواریم که بتوانیم سال آینده در مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه، میزبان پنج رشته غواصی عمق، نگهداری توپخانه، پهپاد، تک‌تیرانداز و جام دریا برای شناور‌های بالای هزار تن باشیم.

رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح درباره ویژگی امسال مسابقات بین‌الملل نظامی روسیه اظهار داشت: امسال ۱۳ کشور میزبان مسابقات بین المللی نظامی روسیه هستند که در این میان، عربستان سعودی اگرچه قرار بود در این دوره از رقابت‌ها برای اولین بار میزبانی یکی از رشته‌ها که گشت جاده‌ای بود را بر عهده بگیرد، اما در لحظه آخر از میزبانی انصراف داد؛ لذا میزبانی این بخش از مسابقات به ازبکستان واگذار شد.

امیر سرتیپ پیمبری با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی روسیه به واسطه جنگ با اوکراین، مسابقات امسال را تحت تأثیر قرار داده است، افزود: یکی از ویژگی‌های این دوره از رقابت‌ها، تعیین رشته جدید رالی نظامی بین چند کشور برای سنجش استقامت و استمرار حرکتی یک واحد نظامی، است که برای اولین بار به‌صورت آزمایشی برگزار خواهد شد و ایران هم برای شرکت در این بخش از مسابقات، تمرکز ویژه‌ای دارد تا بتوانیم در آینده تیمی را به این مسابقات اعزام کنیم.

رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: امسال میزبانی سه رشته از مسابقات بین‌المللی روسیه را بر عهده داریم که سپاه میزبان دو رشته پهپاد و تک‌تیرانداز است و ارتش میزبان رشته غواصی عمق را برعهده دارد.

امیر پیمبری اضافه کرد: جام دریا که سال قبل به میزبانی ایران برگزار شد، امسال به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار خواهد شد؛ البته انتخاب کشور میزبان به‌صورت چرخشی است؛ به‌عنوان مثال سال گذشته میزبان رشته جام دریا بودیم که امسال میزبانی آن به جمهوری آذربایجان واگذار شده است.

میزبانی ایران از پنج رشته مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه در سال آیندهرئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه توضیح داد: برگزاری برخی رشته‌ها به دلیل تجهیزات خاصی که نیاز دارد، مثل غواصی عمق، شاید داوطلبی برای میزبانی نداشته باشد؛ به همین دلیل، چون نیرو‌های مسلح کشورمان در این زمینه تجهیزات خوبی را در اختیار دارند، میزبانی رشته غواصی عمق را برعهده دارند.

رئیس اداره تربیت و آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: بنابراین میزبانی ایران از سه رشته، دائمی نیست؛ یعنی می‌توانیم هر تعداد که بتوانیم میزبان باشیم؛ براین اساس امیدواریم که بتوانیم سال آینده میزبان پنج رشته غواصی عمق، نگهداری توپخانه، پهپاد، تک‌تیرانداز و جام دریا برای شناور‌های بالای هزار تن باشیم.

امیر سرتیپ پیمبری همچنین عنوان کرد: پروژه حضور در مسابقات نظامی روسیه با تجهیزات داخلی در وزارت دفاع تصویب و عملیاتی شده و حتی در همین راستا تیم پنج نفره‌ای هم به مسابقات رشته تانک اعزام می‌شوند تا از نزدیک نیازسنجی کنند و بتوانند در پروژه‌ای که به همین منظور در دست اجرا دارند، نکات مورد نظر را پیاده‌سازی کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار