کد خبر: 1099860
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
حمید مهدوی راد*

از چند روز پیش و همزمان با شب های عزای امام حسین علیه السلام رژیم صهیونیستی شاهد دور تازه ای از حملات ددمنشانه صهیونیست ها به غزه بودیم. این حملات که همزمان با حضور دبیر کل جهاد اسلامی زیاد نخاله در تهران رخ داد، در پاسخ به پرتاب راکت های نیروهای مقاومت (سرایا القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی انجام شد، این درگیری از جایی آغاز شد که رژیم اشغالگر مبادرت به بازداشت باسم السعدی کرد. وی از فرماندهان ارشد و نماینده جهاد اسلامی در بخش شمالی کرانه باختری می باشد. همزمان با این رویداد، نیروهای مقاومت جهاد اسلامی ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی چندین راکت به تلافی این اقدام به سمت سرزمین های اشغالی پرتاب کردند که با واکنش نیروی هوایی رژیم موقت مواجه شد. رژیم صهیونیستی با آغاز حملات هوایی و توپخانه ای (آنچه عملیات سپیده دم می خواند) به مناطق مختلف نوار غزه موجب کشته شدن دهها نفر از ساکنان غزه اعم از زنان و کودکان بی دفاع شد.
برای رهیافت این مسئله از بعد بین المللی، بالا رفتن این سطح از تنش بعد از سفر بی اثر جو بایدن به منطقه انجام می گیرد. پس پر واضح است که صهیونیست ها به دنبال سیاست چماق و هویج هستند و به دنبال استحاله فرهنگ و گفتمان مقاومت به سمت سازش و نرمش هستند.
از بعد منطقه ای می توان سازش و نرمش برخی از دول عرب منطقه را در باز گذاشتن دست صهیونیست ها موثر دانست. چنانچه امروزه بعد از شکست طرح ناتوی عربی، برخی به دنبال همسان سازی پدافند موشکی خود با همکاری رژیم موقت در برابر ایران هستند .
از بعد داخلی هرچند که نفتالی بنت در تثبیت کابینه شکست خورد و نتوانست عملکرد موجهی داشته باشد و عرصه را به لائیر لاپید واگذار کرد اما لاپید به خوبی می داند که برای حفظ موقعیت فعلی خود و هم آوردی با رقیبی چون نتانیاهو می بایست در برابر چنین اقداماتی مماشات نکرد. و می بایست راه سلف و خلف خویش را در اجرای سیاست مشت آهنین همواره عملیاتی کرد. رژیم صهونیستی که ادعا می کند عملیات سپیده دم را در راستای سیاست اقدام پیش دستانه انجام داده است مدعی است که برآورد سازمان های اطلاعاتی صهیونیستی اینگونه بوده است که بعد از بازگشت زیاد نخاله از تهران عملیات گسترده ای را جهاد اسلامی علیه مواضع اشغالگران صهیونیست تدارک دیده بوده است برای همین با حملات وحشیانه سعی در زمین گیر کردن مقاومت در غزه داشت اما غافل از اینکه ما می گوییم اندکی صبر سحر نزدیک است...
دشمن صهیونیستی که سالهاست با خوی حیوانی و وحشی گری به جان اهالی بی دفاع غزه می افتد این بار نیز با بهانه های واهی دست به ترور رهبران مقاومت در خاک فلسطین زد. چنانچه پیشتر شبیه اینگونه اقدامات تروریستی را در خاک ایران علیه شهروندان ایرانی شاغل در مجموعه سپاه پاسداران به دست ایادی و مزدوران خویش با عنوان حذف فیزیکی (بجای بکار بردن ترور) انجام داد.
بعد دیگری که مورد توجه می بایست قرار گیرد خواستگاه دشمن در جهت شکاف در جبهه مقاومت می باشد. دستگاه تبلیغاتی و جنگ روانی دشمن صهیونیستی چنین وانمود می کند که حماس حامی جهاد در غزه نیست و موضع قاطع ای را اتخاذ نکرده است. حال چنانچه بر اهل خرد پرواضح است که این نیز یک بلوف صهونیستی بیش نیست زیرا غزه در احاطه و سیطره حماس است و جهاد بدون پشتیبانی و حمایت حماس نمی تواند بیش از پانصد فروند راکت را پرتاب کند.
سرایای قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی در این نبرد چند روزه که به مثابه انجام مانور بود به خوبی به دشمن صهیونیستی فهماند که آزموده را آزمودن خطاست و ممکن است این بار بر خلاف سیف القدس که غزه به حمایت از کرانه برخاست، این بار اهالی کرانه باختری به دفاع از مردم بی دفاع غزه دست به انتفاضه جدیدی بزنند و دشمن صهیونیستی را با بحران تازه ای مواجه کنند.
علی ای حال رژیم اشغالگر قدس و آمریکا همواره و طی سالهای متمادی درصدد این هستند که با فشار اقتصادی، تحریم های ظالمانه و تحمیل امر واقع به دو ملت ایران و فلسطین اراده و عزم ایشان را شکسته و میان توده های مردم ایجاد گسست و شکاف کنند چنانچه سعی دارند گفتمان سازش و نرمش را بجای گفتمان مقاومت غالب کنند. گرچه تاکنون صهیونیست ها موفق به تحقق چنین آرزویی نشده اند لکن همواره تمام تلاش خود را در این راستا انجام می دهند.

*کارشناس مسائل فلسطین

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار