کد خبر: 1099844
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی نوشت، پرواز پهپاد «اوخوتنیک» با «سوخو-۵۷» قابلیت حملات دور برد و در عمق نیروی هوایی روسیه را افزایش می‌دهد.
یک وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی اخیرا به بررسی پهپاد خاص ارتش روسیه پرداخت و نوشت، پهپاد «اوخوتنیک» روسیه، ژنرال‌های نیروی هوایی آمریکا را بسیار گیج کرده است.

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» در تحلیل خود به قلم «برنت. ام. ایست وود» نوشت، به نظر می‌رسد پهپاد رادارگریز «اوخوتنیک» یا «اس-۷۰» روسیه یک سلاح جدید جنگی قدرتمند برای روسیه باشد.

* شلیک موفق موشک از اوخوتنیک

بر اساس این گزارش، پهپاد رادارگریز "اوخوتنیک» (شکارچی) تا سال ۲۰۲۳ وارد تولید انبوه می‌شود. در ماه ژوئن، این پهپاد نقطه عطفی را تکمیل کرد که به نظر می‌رسید انجام یک آزمایش موفقیت آمیز موشک هوا به زمین بود. «سرگئی چمزوف» شرکت «روس‌تک» در مورد پهپاد اوخوتنیک گفت: «نمونه اولیه این پرنده سال ۲۰۲۱ عرضه شد و ما تولید انبوه و تحویل آن را به وزارت دفاع روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهیم کرد.»

این وبگاه نوشت، انتظار می‌رود که اوخوتنیک با جنگنده رادارگریز «سوخو-۵۷» پرواز کند. این پهپاد حملات درعمق و ماموریت‌های بازبینی را انجام خواهد داد که به نیروی هوایی روسیه امکان می‌دهد یگان‌های رزم هوایی رادارگریز خود را چند برابر کند. حداکثر چهار فروند اوخوتنیک می‌تواند با سوخو-۵۷ پرواز کند.

*ترکیب اوخونیک با سوخو -۵۷

بر اساس این گزارش، اوخوتنیک در سال ۲۰۱۹ اولین پرواز آزمایشی خود را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع حدود ۲۰۰۰ فوتی انجام داد. این ماموریت قرار بود اوایل همان سال برگزار شود، اما با تاخیر مواجه شد. اوخوتنیک پهپادی بزرگ با وزن ۲۰ تن، طول ۴۶ فوت و طول بال‌های آن ۶۲ فوت است. این پهپاد ممکن است موتوری مشابه با سوخو-۵۷ داشته باشد. برد آن ۲۵۰۰ مایل و حداکثر سرعت ۶۲۱ مایل در ساعت است و می‌تواند محموله سلاح تا ۴۴۰۰ پوند حمل کند.

«اوخوتنیک» پهپادی که ژنرال‌های آمریکا را گیج کرده است

* حمله به عمق اهداف دشمن با پرنده‌های رادار گریز

این پهپاد ممکن است دارای عناصری از هوش مصنوعی باشد. «نیکولای دولژنکوف» از طراحان ارشد نظامی روسیه گفت: «از دیدگاه ما، هوش مصنوعی توانایی یک ماشین برای تصمیم گیری در یک محیط به سرعت در حال تغییر بدون دخالت اپراتور است.»

در خاتمه این مطلب آمده است، اوخوتنیک یک برنامه جاه طلبانه است. اگر این پهپاد واقعا بتواند با سوخو-۵۷ پرواز کند، قابلیت حملات دوربرد سوخو-۵۷ را افزایش خواهد داد. این پهپاد همچنینمی‌تواند داده‌های هدف‌گیری را برای حملات موشکی دقیق‌تر به هواپیمای سرنشین‌دار ارسال کند.

با اضافه شدن هوش مصنوعی به این ترکیب، ممکن است تاخیر بیشتری در به موقع آماده شدن این پهپاد وجود داشته باشد، زیرا صنعت دفاعی روسیه مشکل کمبود بودجه دارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار