کد خبر: 1099795
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
طالبان اعلام کرد که در محل ترور سرکرده گروه القاعده که به ادعای رئیس‌جمهور آمریکا در حمله پهپادی ارتش این کشور کشته شده، جسدی پیدا نکرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان روز شنبه در جریان نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام کرد: در محل برخورد پهپاد آمریکایی در کابل، هیچ جسدی پیدا نکرده‌ایم.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا ۳۱ جولای (۹ مرداد) مدعی شد که «ایمن الظواهری»، سرکرده گروه القاعده در حمله پهپادی ارتش این کشور به خانه‌ای که به گفته آن‌ها محل اختفای الظواهری بوده، کشته شده است.

با این حال طالبان در نخستین اظهارنظر رسمی پس از ادعای بایدن در مورد کشته شدن الظواهری، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «حکومت افغانستان از ورود و اقامت ایمن الظواهری، در شهر کابل اطلاعی نداشته» و به آمریکا هشدار داد که «عملیات پهپادی در خاک افغانستان را هرگز تکرار نکند.» سهیل شاهین سخنگوی طالبان نیز در این‌باره گفت که طالبان به صورت مستقل تحقیقات درباره درستی یا نادرستی ادعای آمریکا درباره کشتن ایمن الظواهری انجام خواهد داد.

پیش از این، ناجح ابراهیم از مؤسسان گروه جماعت اسلامی مصر و کارشناس امور گروه‌های جهادی در این کشور درباره خبر منتشر شده از سوی دولت آمریکا در ارتباط با کشته شدن ایمن الظواهری، با ابراز شک و تردید گفته بود: رهبر القاعده بیش از ۷۰ سال داشت و شرایط جسمانی او پایدار نبود؛ اگر وی جان خود را از دست داده به اعتقاد من به طور طبیعی و در اثر بیماری بوده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار