کد خبر: 1099707
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به ویژگی‌رگبار‌های تابستانی و امکان وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی گفت: به مردم هشدار می‌دهیم از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: حامد یزدی مهر ظهر جمعه از صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران خبر داد و گفت: از شنبه ۱۵ مردادماه تا روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه رشد ابر‌های همرفتی پیش بینی شده است.

یزدی مهر با اشاره به اینکه وقوع رگبار، رعدوبرق و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز از پیش بینی‌های هواشناسی بوده است، افزود: با توجه به اینکه منطقه اثر این هشدار و مخاطرات نواحی شمالی استان به ویژه ارتفاعات پیش بینی شده است از همه مردم می‌خواهیم از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها اظهار کرد: به دلیل ویژگی‌های رگبار‌های فصل تابستان امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و وقوع سیلاب در برخی از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست لذا تاکید می‌کنیم که مردم از اتراق کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و فاصله خود را با رودخانه‌ها حفظ کنند.

وی در ادامه به پیش بینی وزش باد شدید، گرد و خاک، خطر سقوط اجسام و شکستن درختان فرسوده اشاره کرد و گفت: منطقه اثر این مخاطرات نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان پیش بینی شده است و در همین راستا فاصله گرفتن از سازه‌های موقت و احتیاط در تردد برای افراد دارای بیماری تنفسی و سالمندان، عدم پارک خودرو کنار درختان و سازه‌های نیمه تمام مورد تاکید است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار