کد خبر: 1098991
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
لیورپول قهرمان سوپرکاپ شد، کلوپ مچ پپ را خواباند
ذهن قهرمان همیشه برنده است. برای تیمی که جز قهرمانی به هیچ چیز راضی نمی‌شود و از کنار هیچ مسابقه‌ای هم راحت گذر نمی‌کند و تا جام قهرمانی را بالای سرنبرد، دست از تلاش نمی‌کشد. این ذهنیت را یورگن کلوپ در لیورپول جا انداخته و همه بازیکنان، چه قدیمی‌ها و چه تازه‌وارد‌ها با پیروی از آن در مسیر موفقیت قرار می‌گیرند.
شیوا نوروزی

ذهن قهرمان همیشه برنده است. برای تیمی که جز قهرمانی به هیچ چیز راضی نمی‌شود و از کنار هیچ مسابقه‌ای هم راحت گذر نمی‌کند و تا جام قهرمانی را بالای سرنبرد، دست از تلاش نمی‌کشد. این ذهنیت را یورگن کلوپ در لیورپول جا انداخته و همه بازیکنان، چه قدیمی‌ها و چه تازه‌وارد‌ها با پیروی از آن در مسیر موفقیت قرار می‌گیرند.
پیروزی سه بر یک لیورپول مقابل منچسترسیتی در سوپرکاپ انگلیس موسوم به کامیونیتی شیلد با همین ذهنیت به دست آمد. فصل جدید هنوز آغاز نشده، اولین جام به ویترین افتخارات قرمز‌ها اضافه شد. چهار روز تا شروع فصل جدید لیگ جزیره باقی مانده و هنوز چیزی نشده دو مدعی اصلی انگلیس برای تصاحب یک جام به جان هم افتاده‌اند. حاصل مچ‌اندازی بین کلوپ و پپ گواردیولا، به راه افتادن جشن قهرمانی مرسی‌سایدی‌ها در ورزشگاه کینگ‌پاور بود.
فصل گذشته سیتیزن‌ها تنها به خاطر یک امتیاز بیشتر لیگ جزیره را فتح کردند و حسرت این قهرمانی را به دل رقیب گذاشتند. از ابتدا هم معلوم بود لیورپول برای گرفتن انتقام به میدان می‌رود و یک دل سیر از خجالت تیم پپ درمی‌آید. همین اتفاق هم افتاد؛ آرنولد در نیمه اول و صلاح داروین نونیز هم در نیمه دوم برای تیم کلوپ گلزنی کردند تا تیم گل آلوارز دردی از سیتی دوا نکند. نبرد بین قهرمان لیگ و جام حذفی را لیورپول برد تا در آستانه شروع رقابت‌ها همه بدانند باز هم سیتی و لیورپول حرف اول را در جزیره خواهند زد.
این برد برای قرمز‌ها ارزش فراوانی داشت. آن‌ها با اینکه هنوز خاطره تلخ ناکامی در لیگ گذشته را فراموش نکرده‌اند، ولی عزم‌شان را جزم کرده تا این بار درس بزرگی به سیتی بدهند. لیورپول در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشت و توانست مهره‌های خوبی را جذب کند، اما این تیم نتوانست سادیو مانه را حفظ کند و این بازیکن ارزشمند را از دست داد، ولی در عوض هنوز محمد صلاح را در اختیار دارد و همچنان می‌توان روی موتور گلزنی فرعون مصر حساب ویژه کرد. مهاجم آفریقایی در این بازی با کمک VAR به یک ضربه پنالتی رسید و همانطور که انتظار می‌رفت، قدر موقعیتش را دانست و گل دوم تیمش را به ثمر رساند، اما اوج خوشحالی لیورپولی‌ها به خاطر درخشش داروین نونیز بود؛ خرید تابستانی کلوپ در اولین بازی رسمی‌اش توانست خودنمایی کند و یک گل به یادماندنی به ثمر رساند. مهاجم اروگوئه‌ای از بنفیکا به جزیره آمد و اینگونه که نشان داد، می‌تواند در کنار صلاح زوجی موفق تشکیل دهد. داروین با گل دقیقه ۹۴ ثابت کرد مهاجمی خطرناک و شش دانگ است و به هیچ توپی نه نمی‌گوید.
مرد آلمانی در کارنامه پرافتخاراتش فقط قهرمانی کامیونیتی شیلد را کم داشت که آن را هم به دست آورد. حالا یورگن کلوپ با لیورپول تمامی افتخارات در دسترس داخلی و اروپایی (لیک جزیره، جام اتحادیه، سوپرکاپ انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه‌های جهان) را به دست آورده است. کلوپ که از عملکرد داروین راضی بود، درخصوص غلبه بر سیتی گفت: «در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه از همان ابتدا مورد قضاوت قرار می‌گیرند و این به هیچ کس کمک نمی‌کند، اما این اتفاق ادامه می‌یابد. این مسابقه زمانی برگزار شد که نه تنها لیورپول و سیتی، بلکه تقریباً همه تیم‌ها هنوز در سطح آمادگی صد درصدی قرار ندارند. وقتی داروین نونیز وارد زمین شد، چند پاس خوب داشت و بعد توپ را از دست داد و همه او را به خاطر این اشتباه قضاوت کردند. او باید با چنین واکنش‌هایی کنار بیاید و به خوبی با آن برخورد کند. ما صبور هستیم و می‌دانیم که او می‌تواند کار‌های خوبی انجام دهد. بدیهی است از تأثیری که او در بازی داشت خوشحالم.»
در تیم رقیب شرایط کاملاً برعکس است؛ سیتیزن‌ها تصور نمی‌کردند به این شکل با شکست به استقبال لیگ برتر بروند. من‌سیتی در نقل و انتقالات گابریل ژسوس و رحیم استرلینگ را از دست داد و در عوض ارلینگ هالند، آلوارز و فیلیپس را به خدمت گرفت. برای آبی‌های منچستر مهم این بود که گلزنی هالند را ببینند. آلوارز آرژانتینی تازه‌وارد تک گل سیتی را زد، ولی هالند برخلاف همیشه، نتوانست در نخستین بازی رسمی برای تیمش گلزنی کند. مهاجم پیشین دورتموند در دقیقه ۹۶ در چند قدمی دروازه لیورپول به جای آنکه توپ را به تور بچسباند توپ را به تیر دروازه زد!
با این حال گواردیولا اصلاً نگران آینده منچسترسیتی نیست و از همه خواسته تا برای شروع درخشش هالند صبر کنند: «در ۲۰ دقیقه اول، لیورپول تیم بهتر زمین بود، اما پس از گذشت این دقایق که ما جریان بازی را در دست گرفتیم، و در ۲۵ دقیقه آخر همه چیز برابر شد. زمانی که بازیکنان لیورپول به ما فضا دادند و سعی کردند حمله کنند، ما به محوطه جریمه حریف رسیدیم. نیمه دوم واقعاً بازی را خوب شروع کردیم و توانستیم سبک بازی خودمان را نشان دهیم. ارلینگ هالند دو یا سه موقعیت گلزنی در نیمه اول و یک موقعیت در پایان داشت. هالند در طول مسابقه خیلی مبارزه کرد و مدام در حال حرکت در زمین بود. به سود خود ارلینگ هالند بود که واقعیت فوتبال در یک کشور و یک لیگ جدید را ببیند، اما او همیشه در جریان بازی قرار داشت. البته ارلینگ هالند موفق به گلزنی نشد، اما او کیفیتی فوق‌العاده دارد و این اتفاق رخ خواهد داد. هنگامی که هالند در ایالات متحده موفق به گلزنی شد، همه در مورد تأثیرگذاری این بازیکن صحبت کردند. امشب نیز این بازیکن در صحنه‌های مهم حاضر بود و موقعیت‌هایی برای گلزنی داشت. هیچ چیز تغییر نمی‌کند، ارلینگ هالند بازیکنی قدرتمند است. یک‌بار دیگر زمان گلزنی او می‌رسد و این طبیعت فوتبال است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار