کد خبر: 1098966
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
قطر با استفاده از برنامه مدون سرمربی اسپانیایی خود به دنبال درخشش در جام جهانی ۲۰۲۲ است.
 قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال از بسیاری جهات فرصت زیادی را برای نشان دادن خود به جهان دارد. بالا رفتن اعتبار ورزشی از جمله فرصت‌هایی است که این کشور در جام جهانی دارد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از بسیاری جهات نقطه عطفی در تاریخ این مسابقات خواهد بود. این اولین‌بار است که این رویداد معتبر در خاورمیانه برگزار می‌شود و برای اولین‌بار نه در تابستان، که در پاییز برگزار خواهد شد.

چندین سنت صد ساله در تاریخ فوتبال برای جام جهانی قطر شکسته شده است، مثلا:

- فهرست ۲۶ بازیکن برای هر تیم

- ۵ تعویض برای هر تیم در هر بازی

- اولین حضور داوران زن

سرنوشت کشور‌های میزبان جام جهانی فوتبال
انجام این تورنمنت معتبر در مقابل هواداران خود به هیچ وجه تضمینی برای موفقیت میزبان جام جهانی نیست. جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۳۰ با قهرمانی اولین کشور میزبان یعنی اروگوئه آغاز شد. در دوره بعدی که در سال ۱۹۳۴ برگزار شد، این روند ادامه داشت و ایتالیا به عنوان میزبان قهرمان شد.

پس از یک وقفه به دلیل جنگ جهانی دوم، هیچ کشور میزبانی نتوانست دوباره قهرمان مسابقات شود تا این که انگلیس در سال ۱۹۶۶ به عنوان سومین کشور میزبان قهرمان شد. دهه ۱۹۷۰ پربارترین دهه برای میزبانان جام جهانی بود. تنها مکزیک نتوانست به عنوان میزبان قهرمان شود. آلمان ۱۹۷۴ بود و آرژانتین با ماریو کمپس در سال ۱۹۷۸ به عنوان میزبان قهرمان شدند.

آخرین باری که یک کشور میزبان جام جهانی قهرمان شد به سال ۱۹۹۸ بر می‌گردد که فرانسه توانست ۳ بر صفر برزیل را شکست دهد و عنوان قهرمانی را در خانه به دست بیاورد.

قطر چگونه می‌خواهد جام جهانی ۱۹۹۸ را تکرار کند؟
سرمربی تیم ملی قطر فلیکس سانچز اسپانیایی پیش از این یک چهره تاریخی در فوتبال قطر بوده است. او برای شناسایی و شکوفایی استعداد‌های جوان فوتبال وارد قطر شد و در رده‌های جوانان قدم برداشت تا هدایت تیم بزرگسالان را بر عهده گرفت. نکته برجسته کارنامه کاری او فتح جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بود که بزرگ‌ترین موفقیت تاریخ فوتبال این کشور است.

فلیکس سانچز بر اساس روحیه و اخلاق کاری خستگی‌ناپذیر خود، برنامه‌ای طراحی کرده است تا اطمینان حاصل کند که قطر برای سرگرمی در جام جهانی حاضر نباشد. برای این کار تیم او مدام در اردو بوده است و تمرین می‌کند.

طبق گزارش‌های بی‌بی‌سی، تیم قطر با تمام بازیکنان خود با یک اردوی شش ماهه به جام جهانی فوتبال می‌آید. اردوی تیم ملی قطر با اقامت در اسپانیا، کشور سرمربی خود آغاز شد و سپس به اتریش رفت. کره جنوبی در سال ۲۰۰۲ توانست درخشش فوق‌العاده‌ای داشته باشد و چهارم شود و ژاپن نیز به دور دوم رسید. اکنون رویای بزرگ سانچس اسپانیایی این است که بتواند قطر را در زمره بزرگان در جام جهانی قرار دهد. باید دید در جام جهانی این تیم چه عملکردی ارائه خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار