کد خبر: 1098895
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰

برخی منتقدان رئیسی طی هشت سال دولتی که خود بر سر کار آوردند، دنبال مطالبات مردم و رفع آسیب‌ها و کاستی‌ها در فضای جامعه نبودند و حالا طی یک سال دولت رئیسی، هر روز لیست مطالبات بیرون می‌دهند که چرا رئیسی این کار را نکرد و چرا فلان امر زمین مانده‌است! در حالی که اموری را نام می‌برند که نیاز به سال‌ها فعالیت دارد.
مهدی آیتی، چهره اصلاح‌طلب و از نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه دولت رئیسی به دنبال کار زیربنایی نیست، گفته‌است: «شما به ادارات، پیشخوان‌های دولت و میز خدمت بروید، با اینکه می‌گویند اکرام ارباب رجوع باید صورت گیرد یا دولت الکترونیک است، اما کو اکرام و دولت الکترونیک؟ کاغذ‌بازی، دیوان‌سالاری، پارتی‌بازی و صف‌های طولانی بیشتر شده‌است و دولت نمی‌تواند آنطور که شایسته است، به مردم خدمات دهد.»
او اضافه کرده‌است: «کجا دولت توانسته است مشکل ترافیک و آلودگی هوا را حل کند. کجا دولت توانسته است روی نرخ‌ها و تورم نظارت داشته باشد و کنترل کند؟ کجا دولت توانسته‌است وضعیت آموزش و پرورش را بهبود بخشد؟ کجا دولت توانسته است مشکلات بهداشت و درمان را حل کند؟ کجا دولت توانسته است معضلات یارانه‌ها را از میان بردارد؟ کجا دولت توانسته است ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی را کم کند؟ آیا طلاق، تصادفات جاده‌ای، سرقت، قتل و فساد کمتر شده‌است؟ خیر نشده‌است. آمار‌ها نشان می‌دهد مسائل در این حوزه‌ها کم نشده‌است. پس دولت مدیریت چندان موفقی نداشته‌است.»
در حالی که شکایت‌های مردم از حمله سگ‌های ولگرد به کودکان و بزرگسالان مدام بیشتر می‌شود و اعتراضات به سگ‌گردانی‌ها در پارک‌ها و محدوده تردد مردم بالا می‌رود، آیتی معتقد است: «امروز خواسته‌های مردم بسیار روشن است و دولت باید بر اساس آن‌ها گام بردارد. آیا امروز خواسته‌های مردم حیوانات خانگی، روسری و حجاب است؟ امروز خواسته مردم معیشت و امنیت‌شان است، کم کردن جرم و جنایت در فضای زندگی مردم، تأمین مسکن و تسهیل ازدواج، آموزش و پرورش، بهداشت و بیمه رایگان است.»
یعنی، چون مردم مشکل معیشت دارند، دیگر باید از حملات سگ‌های ولگرد به آن‌ها چشم‌پوشی کرد یا معضل کثیف‌شدن اماکن تفریحی با حیوانات خانگی و ترسیدن کودکان را نادیده گرفت؟ آنقدر در تخریب رئیسی مصمم هستند که حتی متوجه نمی‌شوند برخی از این انتقادات خودزنی ا‌ست، چه آنکه نمایشگر وضعیت دولتی است که حسن روحانی تحویل ابراهیم رئیسی داده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار