کد خبر: 1098704
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
سیل در نقاط مختلف کشور واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت
در پی بارش‌های سیل‌آسا در نقاط مختلف کشور، کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از بخش‌های مختلف کشور از وضعیت وخیم مردم شهر‌ها نوشتند و از عدم‌آمادگی مسئولان کشور برای مدیریت بحران‌ها انتقاد کردند.

در پی بارش‌های سیل‌آسا در نقاط مختلف کشور، کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از بخش‌های مختلف کشور از وضعیت وخیم مردم شهر‌ها نوشتند و از عدم‌آمادگی مسئولان کشور برای مدیریت بحران‌ها انتقاد کردند. رئیس دیوان محاسبات کشور نیز در توئیتی خبر از پیگیری ترک‌فعل‌های صورت‌گرفته داد. برخی از کاربران نیز از حضور فوری مسئولان در مناطق سیل‌زده تشکر، اما از حضور غیرتخصصی آن‌ها انتقاد کردند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی مرور شده است.

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات:
به رغم گذشت پنج سال از تصویب قانون هوای پاک، مطابق ماده ۲۶ قانون، سازمان هواشناسی مکلف بود ظرف دو سال شبکه ملی هشدار و پیش‌آگاهی رخداد‌های سیل، طوفان و گردوغبار را تکمیل نماید، این مهم انجام نشده است. ترک فعل صورت‌گرفته، به زودی در دستور کار دیوان محاسبات قرار خواهد گرفت.
محمد دسماح:
این سیل شاید تلنگری جدی باشد برای وزارت نیرو که نسبت به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز و رودخانه دز در دزفول فکری اساسی کند. سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تکلیف قانونی خود در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب بی‌درنگ اقدام نماید.
کاربری با نام «سحر»:
چند روزه دارن هشدار سیل میدن، بعد یه عده امروز بعد از ظهر پا شدن رفتن لواسون، تا اینکه مسیر رو کلاً بستن، یعنی یه عده حتی وقتی پای جون خودشون و خانوادشون وسطه تا زور بالا سرشون نباشه، رعایت نمی‌کنن.
محمدصادق عبداللهی:
تصاویر سیل امامزاده داوود و تلاش نیرو‌های امدادی برای پیدا کردن زائران مفقود شده، خیلی ناراحت‌کننده است. آیا ممکن نبود با وجود پیش‌بینی‌های هواشناسی، شب گذشته در‌های امامزاده بسته می‌شد تا اینطور فاجعه‌ای رخ ندهد؟ چرا از این همه فاجعه‌های مشابه در دنیا درس نمی‌گیریم؟ #مدیریت_بحران
کاربری با نام «Reporter»:
خواهش یک نیروی امدادی از مردم: سیل شوخی‌بردار نیست، همه‌چیز در لحظه اتفاق می‌افتد، لطفاً توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرید و در بستر رودخانه‌ها نباشید، هشدار قرمز برای تهران هم صادر شد.
محمد درویش:
امیدوارم سیل امروز در کازرون بتواند دریاچه پریشان، بزرگ‌ترین پهنه آب شیرین ایران را پس از یک دهه با آب آشتی دهد و نعمت خویش را به رخ کشد.
مژگان جمشیدی:
پژوهشکده اقلیم‌شناسی، شش سال قبل اعلام کرد در نتیجه تغییر اقلیم، ایران خشک‌تر و بارش‌ها سیلابی‌تر می‌شود! سازگاری با تغییر اقلیم، افزایش تاب‌آوری سرزمین و تغییر الگوی توسعه متناسب با اقلیم، ضرورت است، اما ما همچنان کوه و دره و جنگل را می‌تراشیم و خاک سرزمین را به توبره می‌کشیم. #سیل
کاربری با نام «یاس»:
تو امارات سیل اومده و کلی خرابی به بار آورده و مردمش میگن کسی نیست به دادمون برسه، اماراتی که روزی صدبار خودتحقیرا میزدنش تو سرمون! ولی دیروز تو زردین یزد بلافاصله بعد سیل بسیجی‌ها و سپاه اومدن کمک مردم. همون نیرو‌هایی که بیشترین حمله هم بهشون میشه، ولی همیشه یار مردم ایرانند.
حسین ابراهیمی:
آستین بالا زدن مسئولان قبل از سیل بیشتر اثر داره یا پاچه بالا دادن بعد سیل؟! در عصری که اینطور اتفاقات پیش‌بینی میشه، نباید زیرساخت‌های جلوگیری رو چک و تقویت کنن؟ گذشته از هشدار نباید مردم رو تخلیه کنن؟ حتی نباید بذارن اون راننده بتونه جان خودش و خانوادش رو به خطر بندازه.
هدایت خادمی:
وقتی برای یک سیل ۱۰سانتیمتری لباس و چکمه نداریم و مسئولان مجبورند با کت و شلوار و کفش کتانی و چرمی به دل سیل بزنند، اگر خدای نکرده زلزله‌ای در تهران بیاید چه کنیم! بدون آموزش مسئولان حتی در استفاده از البسه مناسب و نداشتن تجهیزات و بیمارستان، فقط با کت و شلوار چه میشه کرد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار