کد خبر: 1098609
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
مدیرکل هواشناسی استان تهران از تداوم سامانه بارشی همراه با رگبار و رعدوبرق و وقوع طوفان و جاری شدن روان‌آب خبر داد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در روز‌های آینده، آسمان در اکثر نواحی استان به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات در بعضی ساعت‌ها نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و گاهی وزش باد شدید به‌خصوص در غرب و نیمه جنوبی با خیزش موقت گردو خاک و احتمال طوفان، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به ماهیت این سامانه آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و وقوع توفان در مناطق مستعد مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران افزود: دمای هوای تهران فردا کاهش نسبی خواهد داشت و تا روز دوشنبه تغییرات محسوس دمایی نخواهد بود.

وی ادامه داد: بیشینه سرعت وزش باد طی شب گذشته و اوایل صبح امروز به ترتیب در ایستگاه‌های دماوند ۴۷، فرودگاه مهرآباد ۳۶، فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) ۳۶، چیتگر ۳۶، ژئوفیزیک ۳۶، فیروزکوه ۳۲ و شمیرانات ۲۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

جلالی گفت: بیشترین مقدار بارش در ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۱۰:۳۰ چهارشنبه ۵ مرداد الی ۱۰:۳۰ امروز در شهریار ۱۱.۸، شمیرانات ۱۱.۳، آبعلی ۱۱.۱، لواسان ۸.۹، دماوند ۷.۲ و ژئوفیزیک ۷ میلی‌متر و کمترین در ایستگاه‌های، چیتگر ۰.۸، ورامین.۰۵ و مهرآباد ۰.۴ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: برای امروز عصر و شب باد شدید و خیلی شدید پیش‌بینی شده و توصیه میشود از تردد در فضای باز، توقف و پارک خودرو در اطراف درختان، ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی خودداری شده و دستگاه‌ها و ارگان‌های امدادرسان در حالت آماده باش قرار گیرند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار