کد خبر: 1098584
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه گفت: شیوه سابق چرخه واردات و صادرات کالا بسیار مشکل آفرین بوده و با هیچ منطقی سازگار نبود و باید اصلاح شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: حجت‌السلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ظهر پنجشنبه در نشست با قضات و کارکنان دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: قوه قضائیه مسئولیت بسیار مهم و خطیری را بر عهده دارد.

وی به اهمیت مدارا با مردم، تحقق عدالت و تسریع در رسیدگی پرونده‌ها و اجرای احکام صادره اشاره کرد و ادامه داد: دشمن به دنبال مشکلات اقتصادی برای ناراضی کردن مردم است

رئیس قوه قضائیه افزود: رفع موانع برای بهبود وضعیت اقتصادی از مواردی است که دستگاه قضائی همواره آن را دنبال می‌کند چرا که ما مسئولیت داریم در راستای بهبود وضعیت اقتصادی تلاش کنیم تا مردم در حوزه اشتغال و جوانان در حوزه ازدواج مشکلات کمتری داشته باشند.

رئیس دستگاه قضا، اصلاح چرخه واردات و صادرات کالا را از موارد ضروری دانست و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که شیوه سابق چرخه واردات و صادرات کالا بسیار مشکل آفرین بوده و با هیچ منطقی سازگار نبود و گاهی کالا‌ها چند ماه روی کشتی می‌ماند و به خاطر کار‌های جزئی تخلیه نمی‌شد.

محسنی اژه‌ای حرکت جهادی در چرخه صادرات و واردات را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: با اصلاحات در چرخه واردات و صادرات کالا و همکاری سازمان بنادر و گمرک با یک حرکت جهادی امروز وضعیت بسیار بهتری در این حوزه شاهد هستیم و تلاش برای بهبود موضوع همچنان ادامه دارد.

رئیس دستگاه قضا به کمبود نیروی انسانی و مشکلات زیرساختی امکاناتی دستگاه قضا در استان‌ها و بوشهر هم اشاره کرد و افزود: اگر با وجود همه کمبود‌های زیرساختی و نیروی انسانی بتوانیم دستگاه قضائی مستقل مقتدر و عدالت آفرین داشته باشیم کار بزرگی را انجام داده‌ایم.

وی به تلاش‌ها برای رفع مشکلات سخت‌افزاری و نیروی انسانی اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته تلاش شد تا سال‌های عقب افتاده در جذب قضات را جبران کنیم و تنها در سال گذشته با سختی تمام مجوز استخدام ۹ هزار کارمند برای دستگاه قضائی صادر شد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به دنبال جذب قاضی با شیوه‌های متفاوت از همیشه هستیم تصریح کرد: با همکاری حوزه و دانشگاه، نخبگان را شناسایی و با تسریع در گزینش زمینه جذب آن‌ها فراهم می‌شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به برخی مسائل و مشکلات کارکنان دستگاه قضائی که از طرف نمایندگان آن‌ها مطرح شده بود بیان کرد: مجموعه مدیریتی دستگاه قضا تمام تلاشش برای ارتقای وضعیت کارکنان، بهبود وضعیت معیشتی و مسکن آن‌ها به کار خواهد گرفت.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار