کد خبر: 1098348
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹

انواع طراحی روف گاردن به همراه قوانین ساخت روف گاردن

رپورتاژ آگهی/ روف گاردن دارای انواع مختلفی است. بسیاری بر این باورند که طراحی و اجرای روف گاردن هزینه بالایی دارد. ما در این مقاله به شما راهنمایی می کنیم تا بتوانید روف گاردن دلخواه خود را باتوجه به مقاومت ساختمان و مساحتی که دارید انتخاب نمایید.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا در زبان شیرین فارسی بام سبز به معنی طراحی و اجرای فضای سبز با استفاده از انواع گیاهان بر روی بام ساختمان ها است. با توجه به شلوغی و آلودگی شهر هر انسانی نیاز دارد زمانی را در آرامش به سر ببرد بنابراین ساخت باغ در بام اساسا برای داشتن محیطی آرامشبخش و مفرح در اوقات فراغت ایجاد میشود که یکی از مهمترین ویژگی های آن مشاهده منظره اطراف و ویو خوب است.

علاوه بر استفاده از پوشش گیاهی میتوان با ساخت آلاچیق و آبنما و خیلی از گزینه های جذاب دیگر بامی شگفت انگیز داشت.

کاشت گیاهان روی بام خانه ها و ساختمان در شهرهای صنعتی بسیار به تصفیه هوای شهر و کاهش آلودگی ها کمک می کند و علاوه بر داشتن محیطی برای تفریح خانواده و کودکان به محیط زیست کمک می شود.

طراحی روف گاردن

در عصر جدید و در معماری ساختمان های امروزی یکی از مکان‌های که بر خلاف گذشته امکان ساخت و بهره برداری را دارد پشت بام است. طراحی بام سبز با توجه به امکانات مورد نیاز مشتری و متراژ انجام می شود.

البته در طراحی باید میزان تحمل بار مجاز سقف، جهت وزش باد، آب و هوای منطقه، جهت تابش نور خورشید و دیگر عناصر دخیل را در نظر داشت.

روف گاردن‌ها میتوانند شامل آلاچیق، باربیکیو، آبنما، استخر، سونا، جکوزی، وسایل بازی، محل گرفتن آفتاب، میز و نیمکت، چمن، آشپزخانه‌های کوچک طراحی دیوار سبز و انواع گیاه و گلدان و غیره باشد.

برای اینکه مشتری از قبل تصوری نسبت نتیجه کار داشته باشد می توان طرح پلان سه بعدی را به مشتری ارائه داد.

انواع طراحی روف گاردن به همراه قوانین ساخت روف گاردن

قوانین ساخت روف گاردن

در ساخت روف گاردن رعایت برخی از قوانین برای پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات و نواقص و همچنین برای اجرا و ساخت به بهترین نحو الزامی است. مهمترین این ضوابط شامل موارد زیر می شود.

از پوشش گیاهی و سازگار با منطقه استفاده شود تا در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاوم باشند.

از مصالحی که در همان محیط تولید شده است برای ساخت عناصر مختلف استفاده کرد تا بعدها در صورت نیاز دسترسی به آنها آسان باشد.

اجرای سیستم زهکشی مناسب برای جمع آوری آب های سطحی

استفاده از ایزوگام و عایق بندی مناسب قبل از انجام هرکاری

تا جایی که امکان دارد نباید از سم ها و آفت کش ها استفاده کرد

شیب 1 تا 30 درجه برای ساخت مناسب است در غیر اینصورت موجب رانش خاک می شود

در نظر گرفتن درختان و ساختمان های اطراف که مانع تابش نور خورشید می شوند

انواع طراحی روف گاردن به همراه قوانین ساخت روف گاردن

ایده های طراحی روف گاردن سنتی

استفاده از گیاه مناسب

در سبک سنتی با توجه به باز و دلباز بودن فضا و تابش مستقیم نور خورشید باید از گیاهان مناسب استفاده کرد تا در مقابل نور مستقیم برگ های گیاه زرد نشود. همچنین این گیاهان بهتر است چندان در میزان آبیاری حساس نباشند و مقاومت بیشتری داشته باشند. از جمله گیاهانی که ویژگی‌های ذکر شده را دارند میتوان انواع سروها و کاج ها را نام برد.

در گوشه کناره ها یا لبه ها گلدان قرار دهید

برای پشت بامی با صفا تر داشته باشید دکور سنتی آن را حفظ کنید میتوانید از گلدان‌های کوچک رنگی استفاده کنید.

ساخت باغچه‌های جذاب و حوض

اجرای باغچه های کوچک در نقاط مناسب بام با کاشتن انواع گل‌ها در کنار یک حوض آب که دارای فواره است حس و حال عالی از یک باغ بام سنتی ایرانی را افراد القا می کند. جهت خرید گل آپارتمانی ، باغی و باغچه ای می توانید از گلفروشی نادی با قیمت ارزان اقدام کنید.

 کاشت انواع سبزیجات

همانطور که میدانید از گذسته همیشه سبزیجات در سفره های ما بوده است. حالا در پشت بام نیز می‌توان در همان باغچه ها با کاشت سبزیجاتی مانند نعناع از عطر و بوی انها نیز بهره برد.

استفاده از چوب در طرح ها

چوب یکی از مهمترین عناصر دیزاین سنتی و کلاسیک و همینطور دکور روستایی است. چوب حس زنده بودن محیط را میدهد و میتواند بسیار انرژی بخش باشد. بنابراین میتوان از چوب در دیواره و کف و طراحی آلاچیق و نگهدارنده گیاهان استفاده کرد.

برخی دیگر از این ایده ها شامل ایجاد پل چوبی روی جوی های آب طراحی شده، زنبورداری، چمن کاری، استفاده از گیاهان رونده در اطراف.

روف گاردن ارزان

با توجه به اهمیت بستر و عملیات زیرساختی در ساخت روف گاردن معمولا یکی از دغدغه مهم افراد هزینه بالای طراحی این فضا است. لذا می توان با انجام ایده‌هایی و با توجه به بودجه مشتری با قیمتی ارزان تر پروژه را به پایان رساند.

متراژ کمتری را در نظر بگیرید

هر چقدر سطح بیشتری را برای اجرا در نظر بگیرید طبیعتا هزینه نیز بالا میرود. بنابراین اگر بام ساختمان بزرگی دارید لازم همه آن را برای ساخت در نظر بگیرید بلکه می توانید بخشی از آن را انتخاب کنید و با جداکننده ها و پارتیشن ها مکان ها را مشخص و جدا کرد.

استفاده از فلاورباکس‌ها و گلدان ها

همانطور که بالاتر گفتیم آماده کردن زیرساخت پشت بام و در نهایت ایزولاسیون آن بیشترین هزینه را در بر خواهد داشت اما باید به این نکته دقت کرد که این هزینه زمانی است که شما نیاز به باغچه های و محوطه گیاهی ثابت داشته باشید درغیر اینصورت با استفاده از گلدان ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه های این چنینی نیست.

استفاده از وسایل بازیافتی

بجای خرید تعداد زیاد گلدان میتوان از هر وسیله دیگر آن را لازم ندارید استفاده کنید مانند قوطی های پلاستیکی یا فلزی یا انواع ظرف ها و جعبه های بدرد نخور

استفاده نکردن از سیستم آبیاری خودکار

طراحی آبیاری خودکار خود هزینه های اضافی را برای شما دربر خواهد داشت. بنابراین می شود این کار بصورت دستی بوسیله شلنگ آب و انواع آبپاش ها انجام داد. همچنین می توانید یک سیستم ابیاری قطره ای ساده را با چند لوله و قطره چکان خودتان بسازید.

جهت دریافت مشاوره و قیمت با تیم نادی گاردن میتوانید تماس بگیرید.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار