کد خبر: 1098272
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی و حامی دولتی که همه کاستی‌ها را به دولت قبل نسبت می‌داد، در برابر این سؤال که «به نظر شما دولت قبل تا چه میزان در به وجود آمدن شرایط فعلی دخیل بوده است»، پاسخ می‌دهد که «این سؤال عجیبی است، چرا که شرایط فعلی را باید دولت فعلی پاسخ بدهد و شما دارید به دولت قبل برمی‌گردانید.»
او در مورد اظهار نظر رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی پیرامون حجم بالای بدهی‌های دولت روحانی که تحویل این دولت شده است، می‌گوید: «بدهی‌ها یکی از آن حرف‌های عجیب و غریب است. کشور یک دارایی و یک موجودی دارد؛ همیشه دولت‌ها یکسری بدهی دارند. دولت آقای ابراهیم رئیسی هم با حجم بالایی از بدهی قطعاً دولت را به دولت بعد از خود تحویل خواهد داد و این یک امر جاری است. آقای رئیسی، چون تجربه کار اجرایی نداشتند و با دولت آشنا نبوده و نیستند، حرف غیر کارشناسی زیاد می‌زنند و این هم یکی از همان حرف‌های غیر کارشناسی است.»!
نکته، اما این است که حتی اگر حرف رئیسی به لحاظ مدیریت اجرایی نادرست باشد و ناشی از نداشتن تجربه کار اجرایی، آن وقت باید گفت پس چرا رئیس‌جمهور سابق، حسن روحانی هم که مدعی بودند تجربه کار اجرایی دارد، همین حرف‌ها را می‌زد؟ آذر ۹۲ بود که روحانی گفت: «متأسفانه دولتی که به ما به ارث رسید بدهکار‌ترین دولت بود...»، یعنی حسن روحانی هم با دولت آشنا نبوده و حرف غیر کارشناسی زده است؟ چرا دوستانی همچون همین حسین مرعشی، به او تذکر ندادند که این بدهی‌ها روال جاری است؟ مدیران دولت روحانی و رسانه‌های همسو با او هم، همین حرف‌ها را در مورد بدهی‌های دولت قبل از خود می‌زدند. حال ناگاه حرف زدن از بدهی‌های دولت قبلی شد حرف غیر کارشناسی؟
اما مرعشی حرف‌های بامزه دیگری هم در گفتگو با خبرگزاری فارس دارد. او می‌گوید: «ما دلمان نمی‌خواهد که خدای نکرده دولت ناموفق باشد و زمین بخورد... اگر (آقای رئیسی) خوب کشور را اداره کند، مردم به آینده امیدوار می‌شوند و امیدوارانه به پای صندوق می‌آیند و در بخش عمده‌ای به ما رأی می‌دهند!»
چرا با خوب کار کردن دولت رئیسی، مردم باید به رقبای او رأی بدهند؟ آیا مرعشی خواسته تلویحاً دموکراسی و رجوع به رأی مردم را به سخره بگیرد؟ یا اینکه، نمی‌خواهیم دولت رئیسی زمین بخورد، نه به خاطر مردم، بلکه به خاطر اینکه مردم به ما رأی بدهند؟!
مرعشی در جایی دیگر از این گفتگو هم از واریز مستقیم یارانه‌ها به حساب مردم انتقاد می‌کند و وقتی خبرنگار ماجرای افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ و اتفاقات پس از آن را یادآوری می‌کند، مرعشی می‌گوید: «بله این انتقاد به آقای روحانی هم وارد است. آقای روحانی به قیمت بنزین دست زد و چند صدشهر آشوب و اعتراض شد و تمام درآمد حاصل از این کار به حساب خانوار‌ها ریخته شد. یعنی یک ریال آن وارد تأمین کسری بودجه نشد. اسم این اصلاح ساختار نیست.»
یعنی تا وقتی خبرنگار اقدام مشابه روحانی را به او یادآوری نکرده بود، مرعشی اذعان نداشت که آن انتقادی که می‌کند، از قضا متوجه دولت روحانی هم که حامی‌اش بودند، می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار