کد خبر: 1098209
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
زارع

حجت الاسلام «علیرضا محمدی نژاد» در دوره آموزشی خانواده متعالی که امروز (دوشنبه ۳ مرداد) توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد قزوین در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد، بیان کرد: در بحث حجاب تا کاری نکنیم که حجاب برای مردم افتخار شود، کاری از پیش نمی رود.

رئيس موسسه جامعة الاحکام قم ادامه داد: باید کاری کنیم وقتی دختری به مدرسه می رود راحت حجاب داشته و به باحجاب بودن افتخار کند.

 

وی اضافه کرد: در بحث تذکر دادن به دیگران و فرزندان مان باید این امر قالبی داشته باشد و نمی توانیم اجتهاد داشته باشیم و فتوا دهیم، زیرا دین موضوعی تخصصی است و نمی توان به راحتی فتوا داد همانگونه که در حوزه پزشکی نمی توانیم فتوا دهیم.

حجت الاسلام محمدی نژاد در ادامه در خصوص احکام موسیقی اظهار کرد: غنا به معنای خوانندگی و موسیقی به معنای نوازندگی است و در بحث غنا یکی از مشکلات اساسی خوانندگی خانم ها است زیرا محرک شهوت است.

وی توضیح داد: مقام معظم رهبری فرموده اند اگر خوانندگی زن در جمع مردان که طبعا مراد مردان بیگانه و نامحرم است موجب تحریک شهوت، ریبه و افتادن در گناه شود غنای لهوی حرام است که هم بر خواننده و هم بر شنونده حرام است.

رئيس موسسه جامعة الاحکام قم در ادامه با اشاره به ضرورت فراگیری احکام شرعی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند آنچه باید مردم در جامعه به آن عمل کنند، فقه است، برای رشد معنوی باید احکام را بدانیم و روز قیامت، در این حوزه مورد سوال قرار می گیریم.

وی گفت: دنیا جای مراقبت و مقاومت است و آسایش در این دنیا معنا ندارد و باید تا لحظه مرگ مراقب اعمال خود باشیم و بدانیم تقوا ملاک است و با تقوا کسی است که گناهی نمی کند و مراقب واجبات است.

حجت الاسلام محمدی نژاد افزود: روز قیامت، ورع و تقوا به کار می آید بنابراین باید احکام شرعی را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم تا تقوا حاصل شود.

وی اظهار کرد: ماه محرم ظرفیتی است که لازم است از آن استفاده شود و احکام شرعی تبیین شود، ما ظرفیت امام حسین (ع) را داریم و جمعیت زیادی از مردم به مجلس امام حسین (ع) می آیند ولی کمترین بهره را می بریم و باید در این جلسات احکام شرعی تبیین شود و بیان این احکام سبب شده تا افراد آگاه شده و گناه کمتری صورت گیرد.

رئيس موسسه جامعة الاحکام قم خاطر نشان کرد: اگر به احکام شرعی عمل کنیم زندگی ما خوب می شود و در واقع با عمل به احکام شرعی تقوا حاصل می شود و با تقوا، برکت، روزی، سلامتی، آرامش را در زندگی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرموده اند برای نزدیکی به خدا، اصل قضییه ترک گناهان است، انجام مستحبات، نوافل، توسلات، دعا و بقیه امور فرع است، اصل قضییه این است که انسان از صدور گناه و خلاف از خود مانع شود.

حجت الاسلام محمدی نژاد خاطر نشان کرد: تبیین احکام شرعی در جامعه امروز ضروری است و هر کس در این حوزه وقت گذارد خداوند متعال دنیا و آخرت او را تأمین می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار