کد خبر: 1098163
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
- گزارش‌ها نشان می‌دهد درحالیکه اعضای حزب جمهوری‌خواه در تلاش برای معرفی نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ هستند، نسبت به پشتیبانی از دونالد ترامپ در میانه طرح اتهامات بسیار علیه وی به دلیل شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (حمله به ساختمان کنگره) واهمه دارند.
شمار زیادی از اعضای حزب جمهوری‌خواه آشکارا نامزدها را تشویق می‌کنند تا وارد رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ شوند و این در حالی است که نگرانی برخی اعضای این حزب در مورد بازگشت «دونالد ترامپ» به‌ویژه در میانه افشاگری‌های مجرمانه وی درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره افزایش یافته است.  

«دن کرنشو» یکی از اعضای کمیته مطالعاتی محافظه‌کار جمهوری‌خواه گفت که حزب گزینه‌های خوب زیادی دارد و ابراز امیدواری کرد که همه آنها وارد رقابت شوند. این جمهوری خواه اهل ایالت تگزاس افزود فکر نمی کنم چنانچه ترامپ برای بار سوم تصمیم به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری بگیرد پیشتاز حزب باشد.

«جان تون» سناتور جمهوری خواه ایالت داکوتای جنوبی نیز به سی‌ان‌ان گفت که در سال ۲۰۲۴ نامزدهای جمهوری‌خواه جذاب دیگری غیر از ترامپ وجود دارند. سخنان وی در واقع بازتاب اظهارات اخیر «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت سنا است که پیش‌بینی کرده بود میدان انتخاباتی این حزب برای انتخابات ۲۰۲۴ شلوغ خواهد بود.

«داستی جانسون» دیگر نماینده  جمهوری‌خواه ایالت داکوتای جنوبی تاکید کرد: من تردید ندارم  نامزدهای بسیاری برای رقابت خواهیم داشت. وی سپس ادامه داد که ترامپ اگرچه براساس نظرسنجی ها پیشتاز است اما همیشه همه چیز طبق نظرسنجی‌ها پیش نمی‌رود.

در این میان برخی اعضای حزب که نخواستند نامشان فاش شود، نسبت به مشکلات قانونی موجود بر سر راه ترامپ ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند به همین دلیل است که نگاه حزب جمهوری خواه به اعضای دیگر است.

کرنشو نیز تاکید کرد خیلی بد است که حزب کسی را به عنوان نامزد معرفی کند که در حال حاضر متهم است.  

«میت رامنی» سناتور ایالت یوتا و یکی از چهره های شناخه شده مخالف ترامپ در حزب جمهوری‌خواه که به محکومیت رئیس‌جمهوری پیشین در هر دو محاکمه استیضاح وی رای داد، گفت: از دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری یا هر چیز دیگری حمایت نمی کنم.  من فکر می کنم او در گذشته به حزب ما آسیب زده و همچنان به این کار ادامه می دهد.

تکاپوی حزب جمهوری خواه برای معرفی نامزدهای مناسب در حالی است که بررسی های کمیته منتخب مجلس سنا در مورد شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ادامه دارد و تاکنون هم از جزئیات مخرب نقش ترامپ در حمله به کنگره پرده برداشته است.

«دن نیوهاوس» نماینده واشنگتن و یکی از ۱۰ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان که به استیضاح ترامپ به دلیل تحریک شورش رای دادند، با بیان اینکه از نامزدی ترامپ حمایت نمی کند گفت که باید ببینند کدام نامزد بهترین ایده ها را دارد.

کمیته مطالعات جمهوری خواهان بزرگترین گروه محافظه کار در کنگره آمریکا که سال گذشته میزبان تعدادی از چهره های سرشناس حزب از جمله «مایک پمپئو»، «سناتور تام کاتن» و «نیکی هیلی» بود و به آنها پیشنهاد نامزدی برای انتخابات سال ۲۰۲۴ را داد، به تازگی در دیداری با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری سابق از وی خواسته است که برای نامزدی آماده شود. گفته می شود پنس هم فعالانه در حال بررسی نامزدی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است و برای به دست آوردن جایگاهی در حزب است که ترامپ پیشتر آن را نابود کرده بود.

به گفته حاضران، کمیته مطالعات حزب جمهوری خواه در نشستی پشت درهای بسته در روز چهارشنبه، از پنس به خاطر اقداماتش در ۶ ژانویه تشکر کردند و برخی دیگر او را تشویق کردند تا برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ نامزد شود. .

«دان بیکن» نماینده جمهوری خواه نبراسکا در مورد پنس گفت: من طرفدار وی هستم ولی نمی خواهم او را به زودر واردار به نامزدی در انتخابات کنم، اما من شخصیت او را دوست دارم.

براساس نتایج جدیدترین نظرسنجی ها در حال حاضر دونالد ترامپ نسبت به جو بایدن و برنی سندرز که هنوز نامزدی وی قطعی نشده پیشتاز است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار