کد خبر: 1098027
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
رئیس مرکز مطالعات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، میزان پروازهای روزانه این نیرو در دوران دفاع مقدس را بیان کرد.
امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه براساس آیات قرآن کریم، امنیت یکی از دو موهبت بزرگ الهی است که به عنوان نعمت ویژه از آن یاد شده است، اظهار داشت: یکی از راهبردهای قرآن کریم در تامین امنیت مسلمانان، توسعه قدرت با هدف بازدارندگی است که مسلمانان مکلفند تا همه مولفه‌های قدرت را شناسایی و در اختیار بگیرند تا هیچ دشمنی نتواند جامعه اسلامی را تهدید و یا مورد هجوم قرار گیرد.

وی ادامه داد: بی تردید دفاع مقدس هشت ساله حقیقتی تاریخی و بخشی از تاریخ بزرگ مقاومت و مظلومیت سرزمین و هویت ملی ما و داستان راستین ملت و مردم شریف ایران است که به گناه عدم تسلیم در مقابل استکبار جهانی و پایمردی بر سر اصول ایمانی و آرمانی خویش در معرض وزش سخت ترین طوفان‌های تجاوز و تخریب، توطئه و ترور و خشونت لجام گسیخته سفاک‌ترین قدرت‌های منطقه ای و جهانی قرار گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش با اشاره به دفاع مقدس بیان داشت: دفاع از کشور عزیزمان ایران دموکراتیک ترین دفاع بود که تمامی ملت از هر نوع قشر مذهبی و دینی در آن نقش آفرینی کردند. در این میان، نقش برخی اقشار و عوامل، کلیدی و سرنوشت ساز تر بود، نقش سرنوشت‌ ساز نیروی هوایی در حساس‌ترین مقاطع این نبرد، باعث تغییر راهبرد تهاجمی دشمن شد که گواه این جمله را می توان از سه طریق، اقدامات نیروی هوایی در ۴۵ روز اول جنگ، سخنان بزرگان و کارشناسان جنگی و خبرهای مختلفی که خبرگزاری‌ها در آن زمان منتشر کرده اند، دید.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش نمونه بارز اقدام به هنگام در به ثمر رسیدن انقلاب با حضور تاریخی خود در ۱۹ بهمن و اولین پاسخ در کمتر از ۲ ساعت تهاجم عراق و عملیات کم نظیر ۱۴۰ فروند با نام کمان ۹۹ در کمتر ۱۰ ساعت از تهاجم عراق است. البته این فرآیند تا ۴۵ روز اول جنگ ادامه داشت.

امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا رودباری گفت: در هیچ روزی نیروی هوایی کمتر از ۱۶۰ سورتی پرواز در راستای دفاع هوایی نداشته است، این نیروی پر افتخار سرشار از این گونه اقدامات به موقع است که باید در این باره صدها کتاب و فیلم تهیه شود.

وی ادامه داد: بهترین جمله ای که تاثیر و نقش نیروی هوایی را  طول هشت سال دفاع مقدس بیان می کند، می توان به بیان فرازی از بیانات فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای (مدظله‌‏العالی) در توصیف عملکرد نیروی هوایی پرداختند اشاره کرد که می فرمایند: در طول این هشت‌سال (دفاع مقدس)، هیچ زبان انتقادگر و ذهن وسوسه‌انگیزی نتوانست نیروی هوایی را مورد اعتراض قرار بدهد و به ‏کار او انتقاد و اعتراض بکند، چرا؟ چون نیروی هوایی در طول این دورانِ دشوار و پرحادثه و در عین‌حال خونبار، در جلوترین میدان‌ها حاضر بود، در طول جنگ، نیروی هوایی یکی از بهترین امتحان‌ها را داد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی نیروی هوایی ارتش در پایان تصریح کرد: نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی مزین به نام رزمندگان و شهدایی است که شجاعت و تخصص، ایمان و صلابت، علم و عمل را همزمان داشتند و باید گفت نیروی هوایی به حق بازوی محکم و السابقون انقلاب، همچون عقابی تیزپرواز، با تمام قدرت به دل دشمن ‌زدند و تمام پلیدی‌ها را با خاک یکسان کردند. همین رشادت ها و ایثارگری‌های تیزپروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روزهای اول جنگ با انجام عملیات‌های مختلف رویای فتح یک هفته ای ارتش بعث عراق را به سرابی برای صدام و صدامیان تبدیل کردند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها