کد خبر: 1097771
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال، درباره دلایل باخت ایران مقابل اردن و حذف از کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی صحبت کرد.
سعید تابش‌نیا، ملی‌پوش پیشین بسکتبال در گفتگو با ایسنا، درباره باخت تیم ملی بسکتبال ایران مقابل اردن و حذف از رقابت‌های کاپ آسیا ۲۰۲۲ اندونزی، توضیح داد: در بازی‌های اول طبیعی بود که روند تیم ما صعودی باشد چرا که باید کادرفنی جدید و بازیکنان با هم هماهنگ می‌شدند. این روندی که اتفاق افتاد طبیعی و قابل پیش‌بینی بود، چون رسیدن به هماهنگی زمان می‌برد. از بازی قزاقستان در کاپ آسیا تصور می‌کردیم یواش یواش این اتفاق در حال رخ دادن است و اوج کار تیم هم در دیدار با ژاپن بود که بازی خوبی هم انجام دادیم.

او ادامه داد: متاسفانه برابر اردن به وضعیت بازی اول مقابل سوریه برگشتیم که عجیب است. هر تیمی یک روز خوب و یک روز بد دارد، اما موضوع تیم ما در بازی با اردن اصلا این نبود. با تفکرات بد شروع کردیم و اصلا هماهنگ نبودیم. به نظرم طرز تفکر و برنامه‌های ما در سطحی نبود که اردن را شکست دهیم. ضمن اینکه اصلا انگیزه هم نداشتیم که نمی‌دانم دلیل این اتفاق چه بود و باید آن را بررسی و کارشناسی کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال ایران گفت: در نیمه اول اصلا خوب نبودیم. در کوارتر سوم خیلی خوب بودیم که حتی خود من شخصا به بازی امیدوار شدم، اما در کوارتر چهارم از این رو به آن رو شدیم که باید بررسی شود. متاسفانه هیچ کدام از ما انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشت.

او در پاسخ به این سوال که ضعف اصلی تیم ملی چه چیزی بود؟ اظهار کرد: من فقط می‌توانم بگویم که ضعف اصلی تیم ملی انگیزه پایین در بین بازیکنان بود. ما فقط کوارتر سوم در حد ۶ - ۷ دقیقه با انگیزه بودیم و نتیجه گرفتیم، اما قبل و بعد از آن اصلا بازیکنان انگار آن چیزی که باید نبودند. ما حتی اگر با این برنامه و فقط با جنگندگی کار می‌کردیم باز هم نتیجه خوبی کسب می‌شد. ما با همین تفکراتی که داشتیم به نظرم نتیجه می‌گرفتیم، ولی اصلا تیم انگیزه نداشت که جای سوال دارد. سوال این است که چرا تیم ایران با روحیه بالا برای این بازی نیامد؟ مسابقه‌ای که بسیار حساس بود.

تابش‌نیا در پاسخ به این سوال که چه نظری در بعد فنی تیم دارد؟ اظهار کرد: برای جواب دادن به این سوال می‌خواهم به عقب برگردم. ما قطعا از نظر فنی در دفاع و حمله مشکلاتی داشتیم همانطور که اردن داشت، ولی مساله اصلی این بود که بازیکنان اردن خیلی جنگندگی داشتند و خیلی بیشتر تلاش می‌کردند. با همین برنامه و اشتباهاتی که می‌دانیم بود و با همین شرایط، اگر خوب و پر تلاش کار می‌کردیم نتیجه چیز دیگری بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار