کد خبر: 1097756
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
مخبر در اختتامیه اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی عنوان کرد
معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: با کمک جوانان نخبه، جهادی و ایثارگر به دنبال تغییر ریل و تحول زیربنایی در اقتصاد کشور هستیم.

محمد مخبر در اختتامیه اولین رویداد ملی نوآوری اجتماعی با عنوان "نوپیا" که با شعار نوآوری و پیشرفت ایران در محل پردیس چارسو برگزار شد، با اشاره به اینکه محور همه حرکت های پیامبران و مصلحان در طول تاریخ مردم بوده اند، افزود: ممکن است ایده ای در طول تاریخ بشر از یک مصلح بوجود آید اما این مردم هستند که منشاء تحول آن ایده می شوند و برای محقق شدن آن آرمان ها باید جامعه و مردم به صحنه آیند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز یک مصلح واقعی بود که توانست با کمک و حمایت های مردم، رژیم حاکم منحرف طاغوتی را سرنگون کند و البته آرمان ها و هدایت های امام خمینی (ره) زمانی محقق شد که مردم در صحنه بودند.

وی با اشاره به چالش ها و مسائل موجود برای به صحنه آوردن مردم برای تحقق پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور، گفت: برای به میدان آوردن مردم در راستای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی، به کارگیری روش های سنتی میسر نیست و بر همین اساس با تمرکز بر جوانان نخبه و جهادی که سرمایه عظیم برای آینده کشور هستند، باید بتوانیم روش های نوآورانه و جدید را برای حل چالش های کشور عملیاتی کنیم.

مخبر با اشاره به قدرت و عظمت کنونی جمهوری اسلامی به ویژه در زمینه دیپلماسی و سیاست خارجی تصریح کرد: امروز ایران به مرحله ای رسیده است که سیاستمداران بزرگ و قدرت های جهانی قادر نیستند هیچ تصمیمی را حداقل در خصوص مسایل منطقه خاورمیانه بدون ایران اتخاذ کنند و تصمیمات آنان عملیاتی نمی شود مگر اینکه نظر و دیدگاه جمهوری اسلامی در موضوعات گرفته شود.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: برای درک نقش مهم جمهوری اسلامی در معادلات جهانی با مرور دیدار مقام معظم رهبری با سران کشورهای روسیه و ترکیه و مواضع، هوشمندی و تسلط ایشان در این دیدارها حتما قدرت جمهوری اسلامی به خوبی نمایانگر خواهد شد.

وی گفت: ایران چهل سال است که با اقتدار در مقابل تحریم، جنگ و توطئه های دشمنان ایستادگی کرده و این توطئه ها را با حمایت مردم پشت سر گذاشته است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به نعمات، امکانات و ظرفیت های بزرگ کشور گفت: دولت سیزدهم به دنبال آن است که با بهره گیری از توان جوانان ایرانی وعده ها و شعارهایش برای رونق و پیشرفت اقتصادی در کشور را محقق کند.

مخبر با تاکید بر اینکه کشور در یک مقطع مهم قرار دارد، خاطر نشان کرد: با وجود فراز و نشیب ها و علیرغم فضاسازی رسانه ای دشمنان و یاس پراکنی آنان، آینده مردم و ایران قطعا بسیار روشن است.

وی تصریح کرد: دولت در زمینه کاهش نرخ تورم، افزایش سرمایه گذاری ها و تقویت ارزش پول ملی برنامه ها و اقدامات دقیقی درنظر گرفته است.

مخبر با اشاره به حجم نقدیندگی بالا و سرگردان در کشور تصریح کرد: در طول سالیان گذشته دولت ها نتوانستند اعتماد مردم را برای سرمایه گذاری و بهره گیری از امکانات ارزی و ریالی آنان جلب کنند اما امروز دولت به دنبال آن است که با برنامه ریزی و کمک فعالان حوزه نوآوری اجتماعی در سراسر کشور و یک بسیج همگانی، اعتماد عمومی را افزایش دهد.

همچنین معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در هر دوره ای از تاریخ و اداره حکومت یک ابزاری برای پیشرفت نیاز است و این ابزار باید مبتنی با نیروی انسانی آن مقطع از حکومت یا دولت باشد، تصریح کرد: امروز امتیاز و مزیت کشور نیروهای جوان خوش سلیقه، دانشمند و دارای ایده ای هستند که برای همه معضلات کشور ایده دارند.

وی افزود: یکی از این کارهایی که ما دنبال آن هستیم این است که این جوانان و ظرفیت های بالای ایشان را سازماندهی کنیم تا ضمن تعریف مسئله، راه حل بدهند و خودشان مردم را به صحنه بیاورند و موضوعات را حل کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار