کد خبر: 1097708
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه غرب راه تقابل را به جای گفتگو در پیش گرفته است، درباره احتمال شکل گیری فاجعه هسته‌ای در اروپا به علت اقدامات کی یف هشدار داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو درباره حملات پهپادی اوکراین به نیروگاه اتمی «زاپروژیا» از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کمک و همکاری کرده و منتظر واکنش جامعه جهانی در این خصوص است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی این وزارتخانه امروز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: کی‌یف از طریق حملات پهپادی، تأسیسات هسته‌ای اوکراین را تهدید می‌کند و در مسیر برانگیختن یک فاجعه هسته‌ای در اروپا گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: اقدمات تحریک آمیز مقامات کی یف با هدف ایجاد تهدید علیه تأسیسات هسته‌ای ادامه دارد. در ۱۸ ژوئیه، نیرو‌های مسلح اوکراین با استفاده از پهپاد، به قلمرو نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و تأسیسات ذخیره سوخت هسته‌ای و مخازن خنک‌کننده راکتور آن حمله کردند. این امر منجر به آسیبی به تجهیزات نیروگاه نشده است.

زاخارووا افزود: در ۲۰ ژوئیه، حملات پهپادی اوکراین به مراکز هسته‌ای تکرار شد. این امر تأکیدی بر تمرکز مقامات کی یف بر زمینه سازی برای رقم زدن یک فاجعه هسته‌ای، نه تنها در قلمرو خود، بلکه در سراسر اروپا است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: مسئولیت عواقب احتمالی چنین رفتار‌های رژیم کیف بر دوش اوکراین و کشور‌هایی خواهد بود که از رژیم جنایتکار زلنسکی حمایت نظامی می‌کنند. مسئولین این جنایات و سایر جنایت‌ها باید شناسایی و بازخواست شوند.

وی خاطرنشان کرد که امکان برگزاری نشست سران پنج قدرت بزرگ هسته‌ای هنوز مطرح نیست، اما به صورت کامل هم منتفی نیست و بازگشت به این موضوع زمانی امکان پذیر است که غرب به خود بیاید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان تأکید کرد: در ابتدای سال جاری، زمانی که واشنگتن و بروکسل (ناتو) از گفتگو درباره پیشنهاد‌های روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی خودداری کردند، کاملاً مشخص شد که همکاران غربی ما به جای گفتگو، راه رویارویی و درگیری را انتخاب کردند.

گفتنی است که دیروز چهارشنبه، «ولادیمیر روگوف» یکی از اعضای هیئت رئیسه منطقه نظامی-مدنی زاپروژیا اعلام کرد که پهپاد‌های رزمی اوکراین تلاش کرده‌اند به نیروگاه هسته‌ای در این منطقه حمله کنند. روگوف توضیح داد که نیرو‌های اوکراینی در این حمله از ۳ پهپاد انتحاری برای بمباران این نیروگاه هسته‌ای که یکی از بزرگترین نیروگاه‌های هسته‌ای اروپا است، استفاده کردند.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
با سلام . 40% سوخت مورد نیاز اروپا و دنیا کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین می کنند امریکا توانسته که یک پایگاه نظامی در بحرین برای خود ایجاد کند تا تاثیر گذار باشد . جنگ اوکراین به روسیه اموخت که باید نهایت تلاش را بکند تا یک پایگاه نظامی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با قرارداد صد ساله مانند بندرطرطوس در سوریه بدست اورد . تا بتواند تاثیر گذار باشد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار