کد خبر: 1097616
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
واكنش كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به حضور پوتين و اردوغان در ايران

حضور پوتين و اردوغان در ايران براي نشست سه جانبه با واكنش‌هاي بسياري از سوي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي همراه بود. كاربران از اقتدار ايران و پيام اين ديدار به امريكا و غرب به خصوص پس از سفر بايدن به منطقه نوشتند و همچنين از بيانات رهبر معظم انقلاب استقبال كردند و آنها را موضع دقيق ديپلماتيك ايران دانستند كه بايد دستورالعمل همه ديپلمات‌هاي ايراني شود. كاربران حاصل اين نشست و ديدارها و بيانات رهبر انقلاب را خنثي‌سازي تحريم‌ها و دست برتر ايران در تحولات جهاني دانستند. در ادامه بخش‌هايي از واكنش‌هاي كاربران مرور شده است.

رضا يزدان‌پرست:
چرچيل، استالين و روزولت به تهران اشغال شده آمدند، بدون اينكه به شاه خبر داده باشند، ايران را تحقير كردند. پوتين به تهران آمد و مؤدبانه در برابر رهبر ايران نشست تا در مقابل غرب همراهي ايران عزتمند را داشته باشد. براي اينكه از آن تحقير به اين عزت برسيم رنج دوران برده‌ايم!
سيدنظام‌الدين موسوي:
پيشنهاد مي‌كنم وزارت خارجه، ديدن فيلم بيانات امروز رهبرانقلاب در ديدار با اردوغان را براي همه ديپلمات‌هاي ايراني الزامي كند. راهبردي‌ترين مسائل فيمابين دو كشور را در كمترين زمان و با گزيده‌ترين واژگان منتقل مي‌كنند: سليس، صريح، قاطع، صميمي و توام با احترام. ابَرديپلمات انقلابي!
حسين دليريان:
سه نكته مهم از سخنان رهبر انقلاب در ديدار اردوغان: ۱) حمله به شمال سوريه به ضرر تركيه، سوريه و منطقه و به نفع تروريست‌ها خواهد بود. ۲) از بازگشت قره‌باغ به آذربايجان خرسند هستيم. ۳) اگر سياستي مبني بر مسدودكردن مرز ايران و ارمنستان وجود داشته باشد، جمهوري اسلامي با آن مخالفت خواهد كرد.
سيده‌آزاده حكيم:
ديدار سه جانبه در ايران، براي اردوغان حياتي به نظر مي‌رسد؛ او كه از قبل نزديكي به امريكا واسرائيل، چيزي عايدش نشده، براي نجات از تنگناها و انزواي سياسي به ارتباط با ايران و هم‌پيمانانش به شدت نياز دارد؛ اردوغان چاره‌اي ندارد جز اينكه حمله به سوريه و همدستي با تروريست‌ها را متوقف كند.
مهدي قاسم‌زاده:
همزمان با حضور پوتين در ايران، گويا امروز تفاهمنامه بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري تاريخ صنعت نفت، بين شركت ملي نفت ايران و شركت گازپروم (غول گازي روسيه) با ارزش ۴۰ميليارد دلار (در زمينه‌هاي سوآپ گاز، ال‌ان‌جي، توسعه ميادين مشترك و...) امضا شده است؛ هر چند تا تبديل اين تفاهمنامه به قرارداد و عملي شدنش بايد كمي صبر كرد، اما فقط كافي بود به جاي گازپروم، توتال يا يك شركت غربي مي‌بود تا احتمالاً اين خبر مهم بيشتر ديده مي‌شد!
عباس تقدسي‌نژاد:
تحولات ديپلماتيك منطقه به سرعت به سمت بي‌اثر كردن تحريم‌ها پيش مي‌رود. مديران ارشد كشور كوچك‌ترين زماني را براي تعميق روابط اقتصادي با همسايگان و به‌خصوص در حوزه اوراسيا نبايد از دست بدهند. #پوتين #اردوغان
محمدحسين آزادي:
رسانه‌هاي اسرائيلي: تصاوير پوتين در تهران را اصلاً دوست نداريم. اين موضوع نشان‌دهنده توسعه منطقه‌اي ايران است.
رحمان قهرمان‌پور:
بي‌ترديد روسيه خوشحال‌ترين طرف در نشست سه جانبه آستانه است. بعد از ديدار بايدن از منطقه سفر پوتين تلاشي است براي نشان دادن قدرت ديپلماسي روسيه به غرب و منزوي نشدن آن. روسيه براي جلب همكاري قدرت‌هاي منطقه‌اي و متوسط بين‌المللي مثل ايران و هند و تركيه و اندونزي اهميت زيادي قائل است.
نجاح محمدعلي:
رهبر، رئيسي، پوتين! اين عكس را بدهيد به آنهايي كه اهل روانشناسي چهره و رفتار افراد هستند و از ماهيچه صورت گرفته تا نحوه دست‌ها و پاها براي بررسي وضعيت يك فرد تحليل در مي‌اورند. بدهيد ببينم به غير از احترام به رهبر ايران قدرتمند و با اقتدار، ايران بزرگ و عزيز چيزي پيدا مي‌كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار