کد خبر: 1096707
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
دبیرخانه دائمی فرش با طی lمراحل اداری و کسب مجوزهای لازم و با هدف یکپارچه‌سازی فعالیت تشکل‌های این حوزه و جلوگیری از هرگونه موازی‌کاری در اتاق بازرگانی تبریز راه اندازی می‌شود.

نائب رییس این اتاق  در جلسه کمیته فرش استان که با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی و با موضوع حفظ و ارتقای عنوان جهانی فرش تبریز، برگزار شد، گفت: هنر – صنعت فرش یکی از صنایع فعال در استان بوده که همواره جایگاه خاصی در بین مردم و فعالان اقتصادی استان داشته است؛ هر چند تاکنون نتوانسته به جایگاه درخور شان خود برسد.

عباس کمالی همچنین با اشاره به همکاری و حمایت اتاق تبریز از صنعت فرش، گفت: اتاق همواره و در مراحل مختلف سعی در حمایت از فعالان صنعت فرش داشته و پس از این نیز این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه اتاق تبریز، قرارگاه اقتصادی و پرچمدار بخش اقتصاد استان است، گفت: تمامی فعالیت های اقتصادی استان باید از اتاق تبریز شروع و تداوم یافته و دستگاه های اجرایی تنها نقش پشتیبان را داشته باشند.

صابر پرنیان با تاکید بر لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی فرش در اتاق تبریز گفت: تمامی ارگان های مربوطه باید وظایف خود در خصوص حوزه فرش را به درستی انجام دهند اما هم افزایی و هماهنگی این جریان بزرگ اقتصادی باید در اتاق تبریز شکل گیرد.

وی ادامه داد: اینکه تاکنون نتوانسته ایم میدان و یا خیابانی را در سطح شهر تبریز به نام فرش نامگذاری کنیم، مایه تاسف است که این امر باید هر چه سریعتر و با همکاری شورای شهر و شهرداری به وقوع بپیوندد.  

پرنیان با بیان اینکه بهترین میدان تبریز باید به نام فرش نامگذاری شود، گفت: از سوی دیگر باید شاهد نصب و ایجاد نمادهای مختلف فرش در سطح شهر تبریز باشیم.

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت جام جهانی فوتبال برای معرفی توانمندی های صنعتی تبریز به خصوص فرش این شهر گفت: در این خصوص باید هم فکری های لازم صورت گرفته و شاهد حرکتی بدیع باشیم.

پرنیان با بیان این که فرش یک هویت فرهنگی و اقتصادی است، افزود: یک تیم مستندساز کاملا حرفه ای به مدت ۷ روز برای ساخت مستند فرش در استان مستقر بود که این اثر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی خواهد شد.

وی افزود: اتاق بازرگانی، بزرگترین و قدرتمندترین پارلمان بخش خصوصی کشور است، بنابراین باید از ظرفیت های اتاق در حوزه فرش استفاده کنیم.

طاهر روحی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت های بالای استان در حوزه صنایع دستی به ویژه فرش، گفت: نام گذاری یکی از میادین و یا خیابان های شهر تبریز به نام فرش و مکان یابی برای نصب نمادهای مناسب در این حوزه از جمله مواردی است که باید توسط شهرداری تبریز پیگیری شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر