کد خبر: 1096187
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
دو کشتی نظامی وابسته به نیروی دریایی ارتش سریلانکا امروز شنبه در پی اشغال کاخ ریاست جمهوری این کشور، آب‌های سرزمینی سریلانکا را ترک کردند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دو کشتی نظامی وابسته به نیروی دریایی ارتش سریلانکا در پی تحولات اخیر در این کشور، آب‌های سرزمینی سریلانکا را ترک کردند.

بنابر این گزارش، دو کشتی Sindurala و Gajabahu پس از ناآرامی‌های امروز در این کشور که با تسخیر کاخ ریاست جمهوری سریلانکا از سوی معترضان همراه شد، از بندر کلمبو (پایتخت سریلانکا) راهی مقصدی نامعلوم شده اند.

برخی منابع خبری شایعه کرده اند که یکی از این کشتی‌ها حامل رئیس جمهور سریلانکا است که در پی اعتراضات امروز مجبور به فرار از کاخ ریاست جمهوری شده بود.

یک مقام مسئول در بندر کلمبو ضمن تأیید خبر خروج این دو کشتی نظامی، توضیحات بیشتری درباره مسافرانی که در این دو کشتی حضور دارند، ارائه نکرد.

گفتنی است امروز شنبه شمار زیادی از معترضان سریلانکایی به کاخ ریاست جمهوری یورش برده و آن را تسخیر کردند.

این رخداد بعد از هفته‌ها کمبود سوخت و غذا و دارو در سریلانکا اتفاق افتاد و معترضانی که از سراسر کشور خود را به پایتخت رسانده بودند، به کاخ ریاست‌جمهوری هجوم برده و آنجا را آشغال کردند.

معترضان پیش از ورود به کاخ ریاست جمهوری به شدت با نیرو‌های نظامی درگیر شده بودند که طی آن ده‌ها نفر زخمی شدند. رئیس‌جمهور سریلانکا نیز که از هجوم معترضان غافلگیر شده بود به مکان نامعلومی گریخته و خبری از وی تاکنون در دست نیست.

سریلانکا در شرایط فعلی با بدترین بحران اقتصادی اش از سال ۱۹۴۸ تاکنون مواجه است. بخش گردشگری که اصلی‌ترین بخش تأمین نیاز‌های این کشور است در اثر کرونا دچار معضل شده و مانند قبل درآمدزایی ندارد. سریلانکا در شرایط کنونی قدرت مالی برای خرید سوخت مورد نیاز خود را ندارد. کمبود مواد غذایی، دارو و کالا‌های اساسی در کنار قطعی برق بر مشکلات این کشور افزوده است. بدهی‌های خارجی سریلانکا نیز در شرایط فعلی به ۵۱ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار