کد خبر: 1095938
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تعیین مهلت ۱۰ روزه برای بانک‌ها جهت پرداخت وام ازدواج
مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی از ابلاغ بسته تسریع و تسهیل پرداخت وام ازدواج به شبکه بانکی خبر داد. این توئیت سر، درد دل زوج‌های جوان در توئیتر را باز کرد و آن‌ها از مشکلات دریافت وام ازدواج نوشتند

مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی از ابلاغ بسته تسریع و تسهیل پرداخت وام ازدواج به شبکه بانکی خبر داد. این توئیت سر، درد دل زوج‌های جوان در توئیتر را باز کرد و آن‌ها از مشکلات دریافت وام ازدواج نوشتند. برخی کاربران نیز از تلاش‌های دولت برای تسریع در پرداخت وام ازدواج و ترویج این سنت حسنه تقدیر کردند. بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.
* * *
محمد امین میرزایی:
رئیس‌جمهور در سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) به تمام زوج‌ها هدیه داد: فرصت ۵۱ روزه بانک مرکزی برای ابلاغ آیین‌نامه در راستای پرداخت وام ازدواج، برگزاری مراسم ازدواج در مراکز دولتی، حمایت از پروژه‌های ساخت مسکن! رئیسی برای تمام آن‌هایی که مسیر ازدواج را سخت کنند، خط و
نشان کشید.
وحید یامین‌پور:
اقدام فوری بانک مرکزی در تعیین مهلت ۰۱ روزه به بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری قابل تقدیر است، اما این کافی نیست، چراکه مشکل اصلی بلاتکلیفی متقاضیانی است که پس از ثبت تقاضای اولیه مدت نامعلومی منتظر ارجاع به شعب می‌مانند. همچنان راه دور زدن دستور رئیس‌جمهور باز است.
بهار زمانی:
وقتی آمار و گزارش‌ها حاکی از اینه که ۷۸ درصد از متقاضیان وام ازدواج در سال ۰۰۴۱ موفق به دریافت وام شدند؛ یعنی دولت تلاش می‌کنه تا در جامعه سنت ازدواج و فرزندآوری رو زنده نگه داره.
علی پاک‌نژادیان:
یامین‌پور، دبیر شورای عالی جوانان اخیراً دستورالعمل جدیدی را که بانک‌ها را موظف کرده است، حداکثر ۰۱ روز پس از تکمیل پرونده متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز کنند، وعده می‌دهد، درحالی‌که اکثر تخلفات و تأخیر در پرداخت‌ها قبل از روند تشکیل پرونده‌هاست!
حامد کریمی:
الان ازدواج کنی، ۰۲۴ میلیون وام ازدواج با حدود ۰۰۴۲ قسط، ۰۰۱ میلیون وام ودیعه با ۰۰۳۲ قسط، می‌دهند؛ یعنی یه پسر هشت تومن در بیاره، یه دختر چهار تومن، بدون پس‌انداز میتونن یه زندگی رو هر چقدر معمولی شروع کنند. حتی به نظرم خوب!
مجتبی توسلی:
این وام ازدواج مسخره‌ترین وام موجوده، ۰۱ روز دیگه موعد اولین قسطه اونوقت هنوز امکان دسترسی به اصل پول رو نداریم! بهشون میگم چرا قسط اول برای دو نفر باید ۰۰۶۹ واریز کنیم، میگه کارمزد بانکه! لعنتی هنوز وام رو ندادی میخوای نزدیک ۰۱ تومن پس بگیری!
حوری مهدور:
اگر دولت بلافاصله شرایط ازدواج رو مهیا کنه، نرخ سود وام ازدواج رو کاهش بده، مبلغ وام رو افزایش بده، نرخ سود وام مسکن کاهش پیدا کنه و مبلغ آن متناسب با شهر‌ها افزایش پیدا کنه، شاهد افزایش ازدواج و فرزندآوری خواهیم بود.
سیده زهرا عبداللهی:
آقای بانک مرکزی آنقدر جوانان را برای دریافت وام ازدواج اذیت نکنید، به اندازه کافی سنگ هست! امضا: یک قربانی!
مسعود بزم‌آرا:
مرسی که کل کارمزد وام ازدواج (۵میلیون تومان) رو همون اول از حساب برمی‌دارین. آخه شما دستتون خالیه ما هم که دزدیم، ممکنه دیگه پس ندیم!
نعیم کرمان:
آقای استاندار! رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها! تا چه زمانی مردم باید منتظر وام ازدواج و فرزندآوری باشند؟ چرا بر بانک‌ها نظارت نیست؟

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عظیم ابراهیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
0
بانکداری اسلامی یعنی این هفت میلیون و‌ دویست برای کارمزد سال اول هنوز وام و‌ندادن برداشتن ... هم اینجوری ادم و خفت نمیکنن پول نزول کنیم نسبت به به این وام مثلا ازدواج با این همه اذیت بهتره ها...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار