کد خبر: 1095859
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد دانشکده و مرکز تحقیقات معدن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برای همکاری‌های بین بخشی بین معادن و مراکز دانشگاهی گامی اساسی برای توسعه منطقه است.

احمد محرم زاده  در جمع روسای دانشگاه‌های شهرستان های اهر، هریس، کلیبر، ورزقان، هوراند، خداآفرین و آبش احمد افزود:  در دانشگاه آزاد اهر حرکت‌های خوبی در راستای تولید علم انجام گرفته که ضرورت دارد تلفیق علم و صنعت و تبادل تجربیات در این حوزه‌ها، بیشتر شود.

وی گفت: هدفمند کردن مراکز آموزش عالی در منطقه ارسباران در راستای همراهی با مراکز تولیدی و صنعتی ضروری و تحقق این امر به نفع صنعت و جامعه است.

وی افزود: معضل بیکاری یکی از مشکلات اساسی منطقه بوده و متاسفانه وجود تحصیل کرده‌های بیکار در منطقه موجب بروز مشکلات در خانواده‌ها شده و جوانان دچار افسردگی شده‌اند و این امر به یک بحران جدی در خانواده تبدیل شده است که باید دولت و مجلس در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: معدن یکی از محورهای توسعه شهرستان است و فعال سازی معادن غیرفعال در منطقه می‌تواند زمینه را برای اشتغال پایدار، به خصوص برای جوانان منطقه فراهم کند.

وی گفت: این منطقه از نظر قابلیت‌های معدنی بسیار مستعد برای کارآفرینی بوده و هم اکنون ۲۰ معدن ثبت شده وجود دارد که توسط برخی افراد قبضه شده و غیرفعال هستند که ضرورت دارد اداره صمت و دستگاه‌های مرتبط پیگیر فعال‌سازی این معادن باشند و در صورت ادامه این وضعیت؛ ضمن خلع ید، به افراد واجد شرایط جدید واگذار کنند.

این نماینده مجلس افزود: بیشتر معادن ثبت شده به نام بخش خصوصی غیرفعال هستند و متاسفانه این معادن سالها غیرفعال بوده و این افراد ذی نفوذ که معادن فوق در اختیار آنها است رغبتی برای فعال سازی آنها ندارند.

وی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر یک فرصت ارزشمند برای توسعه رشته های مرتبط با قابلیت‌های منطقه از جمله معدن، کشاورزی و رشته‌های فنی و مهندسی است و نقش این دانشگاه در تقویت و توسعه مراکز آموزش عالی بخصوص تحصیلات تکمیلی مهم و تاثیرگذار است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: اختصاص دیر هنگام اعتبارات در حوزه های مختلف بخصوص حوزه های عمرانی به این استان و سایر مناطق سردسیر مشکلی اساسی است که در تذکری به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص اعتبار زود هنگام برای مناطق سردسیر از جمله آذربایجان شرقی شده‌ام تا اعتبارات تخصیصی با توجه به محدودیت فصل کاری، زودتر از مناطق گرمسیر اختصاص یابد.

وی گفت: معادن در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی برای خدمات و کمک به توسعه زیرساخت‌ها به وظایف خود عمل کنند و باید در معادن بخش خصوصی به جذب نیرو، با الویت نیروهای بومی و لحاظ نمودن سهمیه برای ایثارگران اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر