کد خبر: 1095627
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
رئیس‌جمهور:
آیت‌الله رئیسی خطاب به سفیر جدید سوئیس گفت: آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند بماند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آئین دریافت استوارنامه «نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوئیس با اشاره به قدمت بیش از ۱۰۰ ساله روابط دو کشور گفت: ایران آماده گسترش حداکثری روابط با همه کشورها از جمله سوئیس در عرصه‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نقش دیپلماتیک سفارت سوئیس در تهران افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال ایران گرفتار اشتباه محاسباتی هستند و امیدوارم شما واقعیات ایران را به دولت متبوع و دیگر کشورها منتقل کنید تا متوجه شوند که ایران علیرغم دشمنی‌ها، به پیشرفت خود ادامه داده است و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها اثر معکوس گذاشته است.

آیت الله رئیسی اظهار داشت: اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی در پیشنهاد صدور قطعنامه در شورای حکام در زمانی که مذاکره برای توافق در جریان است، اقدامی غیرمسئولانه و ناقض روح مذاکره و توافق و بیانگر تناقض رفتاری آنها است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا باید تصمیم بگیرد که به الزامات مذاکره و توافق پایبند بماند.

«نادین اولیویری لوزانو» سفیر جدید سوئیس نیز در این مراسم گفت: ایران و سوئیس در بیش از ۱۰۰ سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، همواره تعاملات و همکاری‌های مثبت و سازنده‌ای با یکدیگر داشته‌اند.

سفیر سوئیس با اشاره به نقشه راه روابط تهران و برن خاطرنشان کرد: به عنوان سفیر سوئیس برنامه اصلی من تلاش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

* رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم خواهد کرد

همچنین آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز دوشنبه در آئین دریافت استوارنامه «ریکارداس دیگوتیس» سفیر آکردیته لیتوانی عنوان کرد: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و متعددی برای ارتقای روابط و همکاری‌های اقتصادی و تجاری با یکدیگر دارند.

رئیس جمهور با بیان لزوم اجرای تعهدات کشورهای غربی افزود: جمهوری اسلامی ایران طبق تایید همه ناظران به تعهدات خود در توافق عمل کرده است، اما در عوض آمریکا از این توافق خارج شده و کشورهای اروپای نیز از عمل به تعهدات خود تخطی کرده‌اند.

رئیسی اقدام آمریکا و کشورهای اروپایی برای پیگیری صدور قطعنامه علیه کشورمان از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حین مذاکرات را وقیحانه و بر خلاف الزامات مذاکره و توافق توصیف و تصریح کرد: رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران زمینه توافق و همکاری را فراهم خواهد کرد.

«ریکارداس دیگوتیس» سفیر آکردیته لیتوانی نیز در این مراسم با طرح درخواست گسترش روابط و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و از جمله لیتوانی اظهار داشت: به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا تاکید می‌کنم که زمینه و فرصت مناسبی برای توسعه هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار