کد خبر: 1095618
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
پیش بینی می‌شود تابستان امسال مصرف برق در آمریکا به بالاترین میزان در تاریخ این کشور برسد و شرکت‌های توزیع نیرو هشدار می‌دهند که تجهیزات لازم برای حفظ پایداری شبکه را ندارند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به نقل از رویترز، افزایش کم‌سابقه دما در آمریکا باعث شده تا مردم از سیستم‌های سرمایشی بیشتر استفاده کنند و همین امر مصرف برق در آمریکا را افزایش داده است.

پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال مصرف برق در آمریکا به بالاترین میزان در تاریخ خود برسد و شرکت‌های تولید و توزیع نیرو هشدار دادند که تجهیزات لازم برای حفظ پایداری شبکه توزیع برق را ندارند.

به گزارش موسسه ریفینیتیو، هم اکنون دمای هوا در آمریکا ۲۱ درصد بالاتر از متوسط ۳۰ سال گذشته است.

نهاد‌های فدرال در آمریکا که مسئول حفظ پایداری شبکه نیرو هستند و شامل کمیسیون فدرال سیاست‌گذاری انرژی می‌شود هشدار داده‌اند که تابستان امسال احتمالا در نیمه غربی آمریکا شاهد ناپایداری شبکه توزیع برق ناشی از افزایش مصرف مردم خواهیم بود.

شرکت‌های تولید نیرو هم نگران آن هستند که نتوانند قطعات یدکی کافی برای تعمیر تجهیزات خود با هدف جلوگیری از قطعی برق پیدا کنند. البته تعدادی از این شرکت‌ها همین حالا هم اعلام کرده‌اند، به خاطر افزایش گرما با مشکل مواجه هستند، به عنوان مثال شورای پایداری شبکه برق تگزاس اواسط ماه می‌و در طول یک دوره افزایش دما از مردم خواست به خاطر خارج شدن ۶ نیروگاه از مدار مصرف برق خود را پایین آورده و دمای کولر‌های خود را بالا ببرند.

در ماه جولای هم در اوهایو پس از آنکه توفان به شبکه توزیع نیرو آسیب زد، برق ۲۰۰ هزار خانه و شرکت قطع شد.

گزارشات حاکی از آن است که شرکت‌های توزیع نیرو هم اکنون با کمبود شدید ترانسفورماتور که برق ولتاژ بالا را به ولتاژ برق خانگی تبدیل می‌کنند مواجه هستند.

به گزارش دو انجمن صنعت برق در این کشور برخی شرکت‌ها مجبور هستند برای دریافت قطعات ترانسفورماتور یک سال یا بیشتر منتظر بمانند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار