کد خبر: 1095587
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
آقای خضریان گفت: تصمیم گرفته شد مصوبه اعمال سوابق تحصیلی پس از ۱۵ تیر ماه ابلاغ شود تا در کنکور ۱۴۰۲ اثر نگذارد.
آقای خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تصمیم گرفته شد مصوبه اعمال سوابق تحصیلی پس از ۱۵ تیر ماه ابلاغ شود تا در کنکور ۱۴۰۲ اثر نگذارد.
این تصمیم در نشست روز پنجشنبه گذشته کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با رئیس جمهور گرفته شده است.

پیشتر و در خرداد ماه امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه‌ای اعلام کرد سنجش داوطلبان در کنکور با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

بر اساس توضیحی که آقای عاملی دبیر این شورا داد، این تأثیر در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد و در ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد خواهد رسید.

با این حال، برخی نمایندگان مجلس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را از نظر حقوقی دچار اشکال می‌دانند؛ آن‌ها می‌گویند بر اساس قانون سنجش و پذیرش که سال ۱۳۹۲ به تصویب مجلس رسیده، شورای عالی انقلاب فرهنگی حق اصلاح مصوبه نمایندگان را ندارد و با توجه به رویه موجود، هر کدام از این نهاد‌ها نباید به امور یکدیگر ورود کنند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با استناد به گفته امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، مصوباتش را لازم‌الاجراء می‌داند که باید سریع به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

آقای عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرده مصوبه شورا درباره اعمال سوابق تحصیلی با قانون سنجش و پذیرش دانشجو مغایرت ندارد. اگرچه بر اساس این قانون، در سال اول اجرا باید تأثیر سابقه تحصیلی حداقل ۲۵ درصد اعمال می‌‎شد و پس از ۵ سال از اجرا هم ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو بر مبنای سوابق تحصیلی صورت می‌گرفت. سعیدرضا عاملی گفته «این مصوبه به دلایل هیجانی اجرایی نشده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار