کد خبر: 1095574
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک افراد را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.
با مطرح شدن واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان کلاهبرداران فرصت را غنیمت شمرده و به کاسبی خود (دست کردن در جیب مردم) رونق داده اند. سپرده گذاری مرکزی هم که متولی واریز سود سهام عدالت است برای پیشگیری از فریب خوردن مردم اطلاعیه را صادر کرده و به مردم هشدار‌های لازم را داده است.

سود سهام عدالت بهانه‌ای چشمگیر برای کلاهبرداری!

سود سهام عدالت بهانه‌ای چشمگیر برای کلاهبرداری!

در این اطلاعیه آمده است به تازگی مجرمان سایبری با ترفندی جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده است، از مخاطبین درخواست می‌کند که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

آقای امید ارباب مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند. با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده افراد باید این نکته را توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند نکته مهم‌ترین این که تمام سامانه‌های دولتی با پسوند.IR تمام می‌شوند و پسوند‌های دیگر مورد اعتماد و قبول نیستند افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سهام دار فاقد اطلاعات معتبر وجود دارد

آقای حسنلو معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت وجود دارند که تا کنون اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر از آن‌ها نداریم تا بتوان سودی برایشان واریز شود.

به گفته او نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد طبق آمار در قید حیات هستند، ولی شماره شبای معتبر از این افراد وجود نداشته که بتوان سود را برای آن‌ها واریز کنیم طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال بود حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آن‌ها انجام شد.

حسنلو می‌گوید سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و این سود مربوط به عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

جاماندگان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

آقای حسین قشمی، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

پیش از این مطرح شده بود دومین مرحله واریزی سودی سهام عدالت برای جاماندگانی که اطلاعات خود را اصلاح کرده باشند تا پایان تیر خواهد بود.

علاوه بر این افراد برای دریافت هرگونه اطلاعات در زمینه سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی نشانی www.csdiran.ir، www.sejam.ir و sahamedalat.ir که قابل اعتماد است می‌توانند اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار