کد خبر: 1095542
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
اوپک اعلام کرد

اوپک اعلام کرد ظرفیت پالایشی ایران در یک دهه اخیر با افزایش روزانه بیش از ۴۰۰‌هزار بشکه به ۲‌میلیون و ۲۰۲‌هزار بشکه رسید.
به گزارش وزارت نفت، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در بخشی از بولتن سالانه خود که هفته گذشته منتشر شد، به بررسی ظرفیت پالایشی جهان به تفکیک کشور‌های مختلف پرداخته است.
بر اساس این گزارش، ظرفیت پالایشی ایران در سال۲۰۲۱ برابر با ۲‌میلیون و ۲۰۲‌هزار بشکه بوده که نسبت به سال ۲۰۲۰، هزار بشکه افزایش یافته است. ظرفیت پالایشی ایران در سال۲۰۲۰ برابر با ۲‌میلیون و ۲۰۱‌هزار بشکه در روز بوده است.
ظرفیت پالایشی ایران بر اساس گزارش بولتن سالانه اوپک از سال۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ بیش از ۴۸۰‌هزار بشکه در روز افزایش یافته است. ظرفیت پالایشی ایران در سال۲۰۱۱ برابر با یک‌میلیون و ۷۱۵‌هزار بشکه در روز بود.
اوپک ظرفیت پالایشی عربستان را ۳‌میلیون و ۳۲۷‌هزار بشکه در روز، ونزوئلا را ۲‌میلیون و ۲۷۶‌هزار بشکه (شامل آپگرید ظرفیت)، امارات را یک‌میلیون و ۲۷۲‌هزار بشکه در روز و عراق را یک‌میلیون و ۱۱۶‌هزار بشکه در روز در سال۲۰۲۱ اعلام کرد. ظرفیت پالایشی سایر کشور‌های عضو اوپک نیز کمتر از یک‌میلیون بشکه در روز است.
بر اساس گزارش بولتن سالانه اوپک، امریکا با ظرفیت ۱۷‌میلیون و ۷۵۵‌هزار بشکه در روز، چین با ۱۶‌میلیون و ۴۶۲‌هزار بشکه و روسیه با ظرفیت ۷‌میلیون و ۱۰۵‌هزار بشکه در روز بزرگ‌ترین دارندگان ظرفیت پالایشی جهان هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار