کد خبر: 1095485
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
تحولات روز صد و سی‌اُم جنگ اوکراین؛
اکنون لوهانسک نخستین استان اوکراین است که به طور کامل تحت کنترل روسیه و شبه نظامیان جدایی طلب این منطقه در می آید که گامی مهم در راه تکمیل طرح استقلال این منطقه به عنوان یک کشور مستقل خواهد بود.
سرانجام آخرین نیروهای اوکراینی حاضر در شهر لیسیچانسک دست به عقب نشینی و تخلیه مواضع خود زده و از استان لوهانسک خارج شدند.

شهر لیسیچانسک در آستانه محاصره توسط قوای روسی/ بسته جدید کمک های نظامی غرب برای اوکراین/ عقب نشینی ارتش روسیه از جزیره مار +نقشه و تصاویر

اکنون لوهانسک نخستین استان اوکراین است که به طور کامل تحت کنترل روسیه و شبه نظامیان جدایی طلب این منطقه در می آید که گامی مهم در راه تکمیل طرح استقلال این منطقه به عنوان یک کشور مستقل خواهد بود.

ارتش روسیه نیمی از راه پیروزی در نبرد دونباس را طی کرد/ شهر لیسیچانسک به تصرف ارتش روسیه درآمد/ حملات موشکی اوکراین به شهرهای مرزی روسیه +نقشه و تصاویر

همچنین این پیروزی برای مسکو بسیار حیاتی بوده و تصرف سورودونتسک و لیسیچانسک در واقع تکمیل ۵۰ درصد از اهداف نبرد در جبهه شرقی محسوب می‌شود. اکنون ارتش روسیه بر هدف نهایی عملیات یعنی تصرف مثلث اسلاویانسک _ کراماتورسک _ باخموت متمرکز خواهد شد. تصرف این سه شهر در استان دونتسک تقریبا به مثابه کنترل کامل بر استان دونتسک و پایان موفقیت آمیز کمپین ارتش روسیه در جبهه شرقی اوکراین خواهد بود؛ اینکه فرماندهی ارتش روسیه پس از این موفقیت احتمالی قصدی برای پیشروی بیشتر در عمق اوکراین داشته باشد یا خیر قابل پیش بینی نیست اما احتمال دارد مسکو یک بار دیگر شانس خود را برای تصرف شهر صنعتی خارکیف و همچنین شهر دنیپرو در ساحل رودخانه ای با همین نام امتحان کند تا فشار بر دولت زلنسکی برای قبول شروط مد نظر کرملین برای آتش بس بیشتر شود.

بامداد امروز گزارشات و تصاویر متعددی از وقوع انفجارهای پیاپی در برخی شهرهای روسی نزدیک به مرز اوکراین نظیر بلگورود و کورسک منتشر شد. ظاهرا ارتش اوکراین یک بار دیگر علی رغم هشدارهای روسیه دست به موشک باران عمق خاک این کشور زده است.

در ابتدا گمانه زنی ها مبنی بر استفاده از تسلیحات امریکایی نظیر راکت انداز چندگانه هیمارس بود اما برد راکت های این سامانه کمتر از ۷۰ کیلومتر بوده و فاصله شهرهای مورد هدف قرار گرفته تا خاک اوکراین بیش از ۱۰۰ کیلومتر است.

با انتشار تصاویر بیشتر مشخص شد ارتش اوکراین از ترکیبی از پهپادهای انتحاری و موشک بالستیک کوتاه برد توچکا در این حملات استفاده کرده است. پدافند هوایی ارتش روسیه مستقر در این مناطق موفق به رهگیری چند پرتابه شده اما چند مورد اصابت موفق به مناطق شهری نیز دیده می شود که بنابر گزارش مقامات روسی منجر به کشته شدن حداقل ۵ شهروند این کشور شده است.

احتمالا در روزهای آینده شاهد افزایش حملات موشکی دو طرف به مناطق شهری و زیرساخت های اقتصادی یکدیگر خواهیم بود.

بسته جدید کمک های نظامی انگلیس برای اوکراین

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد این کشور مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار دیگر به منظور خرید سامانه های پدافند هوایی و موشک های ضد زره برای اوکراین در نظر خواهد گرفت.

ارتش روسیه نیمی از راه پیروزی در نبرد دونباس را طی کرد/ شهر لیسیچانسک به تصرف ارتش روسیه درآمد/ حملات موشکی اوکراین به شهرهای مرزی روسیه +نقشه و تصاویر

از زمان شروع جنگ اوکراین، دولت بریتانیا میلیاردها دلار تجهیزات نظامی نظیر موشک های ضد زره NLAW، موشک های پدافندی استار استریک و مارتلت و نفربرهای زرهی را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

روسیه چند درصد از خاک اوکراین را تحت کنترل دارد؟

تا پیش از موفقیت ارتش روسیه در نبرد شهرهای سورودونتسک و لیسیچانسک، بیشترین مساحت تحت کنترل ارتش روسیه در خاک اوکراین مربوط به استان خرسون با حدود ۹۵ درصد بود که ظاهرا قرار است در ماه های پیش رو فرآیند برگزاری همه پرسی جدایی از اوکراین نیز در آن اجرا شود.

اما با تصرف کامل استان لوهانسک، اکنون این منطقه در رتبه نخست قرار می گیرد؛ اما در سایر استان های اوکراین که ارتش روسیه در آنها پیشروی داشته است چند کیلومتر مربع از مساحت این استان ها تحت کنترل مسکو قرار دارد؟

_ ۲۶۶۸۴ کیلومتر مربع از استان لوهانسک

_ ۲۶۷۷۳ کیلومتر مربع از استان خرسون

_ ۲۰۳۵۷ کیلومتر مربع از استان زاپوریژیا

_ ۱۵۵۰۹ کیلومتر مربع از استان دونتسک

مجموع مساحت مناطق تحت کنترل روسیه در خاک اوکراین حدود ۱۴.۷۹ درصد از مساحت این کشور را شامل میشود. این میزان از مناطق به تصرف درآمده در کنار بخش هایی از استان خارکیف و ایضا شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا شد، وسعت مناطق اشغال شده اوکراین توسط روسیه را به حدود ۲۰.۶ درصد می‌رساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار