کد خبر: 1095455
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
وزیر کشور در مورد عملیات امدادرسانی به مردم زلزله‌زده هرمزگان گفت: بلافاصله آواربرداری در مناطق زلزله‌زده آغاز شد، عملیات اسکان اضطراری وموقت هم انجام شد و بازسازی‌ها بزودی شروع می‌شود.
 احمد وحیدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه شهرهوشمند ایران در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به اینکه دولت چه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان خواهد داشت، گفت: این نمایشگاه باپیگیری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که زیرمجموعه وزارت کشور است برگزار شد، ما به دنبال توسعه این شرکت‌ها هستیم تا خود را تقویت کنند و در صحنه عمل از ظرفیت این شرکت‌ها بیشتر استفاده شود.

احمد وحیدی ادامه داد: به همه استانداران ابلاغ کردیم که از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان حداکثر استفاده را داشته باشند و بین آن‌ها مسابقاتی را برگزار کنند و به کسانی‌که که در این عرصه پیشرو هستند جوایزی اهدا شود تا بتوان تحرکات مطلوبی در عرصه هوشمند سازی را شاهد باشیم.

وزیر کشور گفت: شهر هوشمند ابعاد متعدد و متنوعی دارد که می‌توانند در عرصه خودرو هوشمند هم فعال باشد و شرکت‌هایی که می‌توانند در عرصه خودرو سرمایه گذرای جدیدی کنند، ما هم بتوانیم از این‌ها به عنوان واحد مهم استفاده کنیم. البته این مسیر نیاز به برنامه ریزی برای توسعه دارد یابد که می‌توانند زمینه ساز ورود این شرکت‌ها در موضوع خودرو هوشمند شود.

وحیدی درباره زلزله اخیر در استان هرمزگان گفت که این زلزله بسیار شدید بود و در بندر خمیر رخ داد؛ خوشبختانه تلفات این زلزله کم بود، از جانباختن پنج نفر از عزیزان متاسف هستیم و به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: الحمدالله تمامی عوامل در صحنه حاضر بودند و اقدامات خوبی صورت گرفت و بلافاصله آواربرداری هم آغاز شد، عملیات اسکان اضطراری وموقت هم انجام شد و بازسازی‌ها بزودی شروع می‌شود.

وزیر کشور پس از بازدید دوساعته از نمایشگاه شهر هوشمند در مصلای تهران به خبرنگار ایرنا گفت: کار ارزشمند و متنوعی در حوزه شهر‌ها و روستا که انجام شده که در این نمایشگاه حضور یافتند. در این نمایشگاه تولیدات روستایی خوبی ارایه شده است و باید توسعه یابد تا تولیدات خود را عرضه کنند.

وحیدی گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در این حوزه‌ها ایفای نقش کنند و کشور را به لحاظ هوشمندی توسعه دهند.

وزیر کشور درباره آخرین اقدامات در بندر زلزله زده خمیر گفت: کار‌ها روی روال انجام می‌گیرد و کانکس‌ها برای استقرار مردم در حال حمل است که در مرحله بعد عملیات بازسازی انجام می‌شود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار