کد خبر: 1095335
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹

بررسی مزایای کامپوزیت دندان و مقایسه آن با دیگر روش ها

رپورتاژ آگهی/ کامپوزیت دندان درمان جدیدی در دندانپزشکی زیبایی نیست، البته محبوبیت این روش با سرعتی تصاعدی در حال افزایش است زیرا در طی یک جلسه لبخند بی نظیری را برای متقاضیان آن به ارمغان می آورد. اگر تابه‌حال درباره کامپوزیت دندان چیزی به گوشتان نخورده است، احتمالاً در آینده ‌ای نزدیک با این درمان محبوب و پرطرفدار آشنا خواهید شد. طرح‌های درمانی مبتنی بر استفاده از کامپوزیت دندان به تازگی افزایش چشمگیری داشته است. لبخندتان ظرف فقط یک ساعت به لطف کامپوزیت از این رو به آن رو می‌شود و سفیدی و جذابیت خیره‌کننده‌ای پیدا می‌کند ـ به همین دلیل است که درمان با کامپوزیت در میان افرادی که خواهان داشتن لبخندی بی‌نقص و درخشان هستند، تا این حد محبوب است.

کامپوزیت دندان چیست؟

بهتر است ابتدا برای‌تان توضیح بدهیم که کامپوزیت دندان دقیقاً چیست. این درمان با هدف زیباتر کردن دندان‌ها انجام می‌شود. لازم به ذکر است که کامپوزیت دندان درمانی برای یک مشکل دندانی خاص نیست، بلکه درمانی کاملاً زیبایی است و به همین دلیل گاهی از آن با اصطلاح «کامپوزیت باندینگ» هم یاد می‌شود. 

در باندینگ از ماده کامپوزیت خاصی برای صاف کردن سطح دندان و پوشاندن نقص‌های دندانی مانند ترک‌خوردگی، لب‌پرشدگی، فاصله بین‌دندانی و لبه‌های ناهموار و کج دندان‌ها استفاده می‌شود. همچنین باندینگ به دلیل آن که دندان‌های ترک‌خورده، لب‌پرشده و ساییده را با کامپوزیت تقویت می‌کند، درمان مفیدی به شمار می‌آید.

اگر دندانپزشک به اندازه کافی ماهر باشد، می‌تواند ماده کامپوزیت را به گونه‌ای دور دندان فعلی‌تان شکل بدهد که دندان شکل کاملاً جدید و زیباتری پیدا کند. گاهی اوقات تغییری جزئی برای پوشاندن نقصی بزرگ و ایده‌آل کردن لبخند کافی است. گاهی نیز کل دندان باید با کامپوزیت پوشانده شود ـ به این درمان لمینیت با کامپوزیت می‌گویند. البته در بعضی موارد باید دندان روکش شود تا از آن بهتر محافظت شود.   

درمان کامپوزیت دندان چگونه انجام می‌ شود؟

در بخش قبل توضیح دادیم که کامپوزیت دندان کاربردهای متعددی دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت کامپوزیت دندان سادگی و سرعت بالای انجام درمان است. کامپوزیت باندینگ درمان ساده و راحتی است، در حدی که یک دندانپزشک ماهر می‌تواند درمان را ظرف یک ساعت تمام کند. البته مدت زمان درمان به گستردگی درمان بستگی دارد برای مثال ونیر کامپوزیت کل دندان‌ ها بسیار بیشتر طول می ‌کشد. این روش از دیگر روش های درمانی مانند ایمپلنت دندان، بلیچینگ، روکش دندان و... محبوبیت بیشتری دارد و علت آن همین مدت زمان انجام آن است؛ این در حالی است که روکش کردن دندان تقریباً دو ساعت زمان می ‌برد و برای کاشت ایمپلنت با توجه به پیچیدگی درمان آن باید چند ماه صبر داشته باشید.

از تزریق آمپول دندانپزشکی می‌ترسید؟ اصلاً نگران نباشید، چون اکثر موارد کامپوزیت دندان اصلاً نیازی به بی‌حسی ندارد. کامپوزیت دندان بسیار نرم است و به راحتی می‌توان آن را روی دندان شکل داد. وقتی کامپوزیت روی دندان گذاشته شد و دندانپزشک و بیمار از شکل جدید دندان رضایت داشتند، نور فعال‌کننده خاصی روی کامپوزیت تابانده می‌شود که آن را سفت و محکم می‌کند و در نتیجه دندان زیبای جدیدتان برای استفاده روزمره ایده‌آل می‌شود. در مرحله بعد دستکاری‌های پایانی انجام می‌شود و درمان تمام می‌شود. لبخند جدیدتان بلافاصله پس از بلند شدن از روی یونیت دندانپزشکی آماده درخشیدن است.    

مزایای کامپوزیت دندان چیست؟

فرض کنیم که به فکر اصلاح طرح لبخندتان هستید و می‌خواهید لبخندتان را نونوار کنید. می‌خواهید از این به بعد در عکس‌هایی که با عزیزانتان می‌اندازید، با اعتمادبه نفس لبخند بزنید. چند روش برای زیباسازی لبخند وجود دارد که شامل صاف و مرتب کردن دندان‌ها، لمینت سرامیکی، سفید کردن دندان‌ها و احتمالاً کامپوزیت دندان می‌شود. تمام این روش‌ها مزایا و محاسن خاص خودشان را دارند و باید به دقت بررسی‌شان کنید. البته در ادامه چند مورد از مزایای کامپوزیت دندان را برای‌تان توضیح می‌دهیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

لبخندی سالم‌ تر و مطمئن‌ تر

بررسی مزایای کامپوزیت دندان و مقایسه آن با دیگر روش ها

لبخندتان پس از کامپوزیت، بدون شک بسیار زیباتر خواهد شد. بنابراین با اطمینان بیشتری در عکس‌ها لبخند می‌زنید و دوستان و اعضای خانواده را از لبخند زیبای‌تان محروم نمی‌کنید. این وضعیت به نوبه خود موجب ارتقاء اعتمادبه‌نفستان می‌شود.

درمانی ایمن و بسیار سریع

پیشتر گفتیم که کامپوزیت دندان درمانی سریع است و برای مثال بسیار سریع‌تر از صاف کردن دندان‌ها با ارتودنسی به نتیجه می ‌رسد. البته این‌ که آیا کامپوزیت دندان می‌تواند جایگزینی برای درمان ارتودنسی دندان ها یا روش‌های دیگر باشد، به وضعیت فعلی دندان‌هایتان بستگی دارد. همچنین کامپوزیت دندان بسیار ایمن است، چون غیرتهاجمی است و معمولاً نیازی به آماده ‌سازی ندارد.

بدون نیاز به تزریق

کامپوزیت دندان در اکثر موارد بدون تزریق انجام می‌شود.

کامپوزیت دندان سال‌ های سال ماندگاری دارد.

می‌خواهید درمانی انجام بدهید که خیالتان را مدت‌ها از داشتن یک لبخند زیبا جمع کند؟ اگر به خوبی از کامپوزیت دندان مراقبت کنید، نتایج درمان بیش از ده سال ماندگاری خواهد داشت. این ماندگاری آرامش خاطر را برای‌تان به ارمغان می‌آورد و اجازه می‌دهد که سال‌های سال از لبخند زیبای جدیدتان لذت ببرید.

اصلاح دندان ترک‌ خورده

بررسی مزایای کامپوزیت دندان و مقایسه آن با دیگر روش ها

ترک خوردن دندان اتفاق بسیار آزاردهنده‌ای است و مدام نگران هستید که مبادا آسیب بدتر شود و دندان لب‌پر شود و بشکند. به کمک باندینگ زیبایی می‌توانید مطمئن باشید که لبخندتان پس از یک جلسه درمان ساده و کوتاه بی‌نقص باقی خواهد ماند. اگر بر روی کامپوزیت باندینگ به عنوان یک درمان کوتاه‌مدت قبل از ونیر سرامیکی سرمایه‌گذاری کنید، بسیار بهتر از این است که دندان را ترک‌خورده و لب‌پرشده به حال خود رها کنید و مدام نگران باشید؛ کامپوزیت روشی فوق‌العاده برای اصلاح فوری نقص‌های دندانی نگران‌کننده است. رزین کامپوزیتی با ترک‌های دندان پیوند محکمی ایجاد می‌کند و دندان را از قبل قوی‌تر و مقاوم‌تر می‌کند. مزیت رزین کامپوزیتی این است که اگر سال‌ها بعد آسیبی جزئی به آن وارد شود، دندانپزشک می‌تواند آن را طی یک جلسه ساده ترمیم کند.   

کم‌هزینه بودن درمان

هزینه کامپوزیت دندان از روش‌های دیگر کمتر است. البته هزینه کامپوزیت به گستردگی درمان موردنظر بستگی دارد. درهرحال مجموع هزینه‌های کامپوزیت دندان بسیار کمتر از روش‌های دیگری مانند ایمپلنت و لمینیت است.

کامپوزیت باندینگ پس از ارتودنسی

متأسفانه دندان‌ های همه از ابتدا صاف و مرتب نیست. اگر دندان‌ها کج و نامرتب باشد، از نقاط مختلف ساییده می ‌شود. گاهی وقتی دندان‌ها پس از ارتودنسی مرتب می‌شود، ساییدگی دندان‌ها آشکارتر می‌شود. کامپوزیت باندینگ دندان‌ها را پس از برداشتن بریس و براکت‌ها تقویت می‌کند. به کمک کامپوزیت می‌توان ردیف مرتب دندان‌ها را پس از ارتودنسی زیبا و درخشان کرد تا طرح لبخندی بی‌نقص خلق شود. دستکاری‌های ظریفی که با کامپوزیت انجام می‌شود، تغییری چشمگیر را در لبخندتان ایجاد می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار