کد خبر: 1095311
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالی سوریه به دمشق سفر کرده، بعدازظهر امروز (شنبه) ۱۱ تیر ماه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی امروز در این سفر که چهارمین سفر او پس از تصدی وزارت خارجه است، در بدو ورود مورد استقبال فیصل المقداد همتای سوری خود قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق گفت: نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم و قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم.

وی افزود: سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. در طی این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه جانبه دو کشور از جمله در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم. امروز فرصت خیلی خوبی است که با همکارم آقای فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم. اقدام روز جاری رژیم صهیونیستی و تجاوز آن به تمامیت ارضی سوریه را قویا محکوم می‌کنیم. در کنار تحریم‌هایی که علیه مردم مقاوم سوریه اعمال می‌شود، صهیونیست‌ها به دنبال بی ثبات سازی و افزایش مشکلات مردم در سوریه هستند.

گفتنی است بشار اسد چندی پیش سفری کوتاه به تهران داشت و ضمن دیدار و گفتگو با آیت الله سید ابراهیم رئیسی با مقام معظم رهبری نیز دیدار کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار