کد خبر: 1095133
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: در حالی که بسیاری از کشور‌ها با کمبود امکانات در حوزه بهداشت مواجه هستند، ایران در پوشش بهداشت جهانی پیشتاز است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: دکتر سهیل سیکات روز پنجشنبه، در اختتامیه کارگاه ملی «نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید)» که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، با اشاره به بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی بر روی عملکرد کشور‌های مختلف در مقابله با پاندمی کرونا، اظهار کرد: بر اساس این بررسی‌ها، هیچ همبستگی بین کشور‌های غرب با شرق اروپا و یا کشور‌های آمریکای شمالی با آسیا وجود ندارد.

وی با بیان این‌که سازمان بهداشت جهانی هنوز راه بسیار طولانی تا سال ۲۰۳۰ برای پوشش بهداشت کل نقاط جهان دارد، افزود: تلاش می‌کنیم که نحوه عملکرد کشور‌های مختلف دنیا در جریان کووید ۱۹ را نشان دهیم؛ کشور‌های بسیاری بودند که در این دوران از پوشش بهداشت جهانی خارج شدند و بسیاری از سرمایه گذاری‌ها با بهره گیری از ظرفیت‌ها صرف مقابله با بیماری شد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر همبستگی جهانی در خصوص استفاده از واکسن در دوران کووید۱۹، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها، تناقض بسیار زیادی در پوشش واکسیناسیون و بهداشت مناطق روستایی و شهری کشور‌های مختلف وجود دارد؛ ارائه خدمات اولیه، بهداشت فردی و حتی مراقبت‌های اخلاقی در مناطق روستایی بایستی مورد توجه قرار گیرد و در این حوزه سرمایه گذاری‌های بسیاری انجام شود.

سیکات با اشاره به لزوم همبستگی بین بخش‌های مختلف سیستم بهداشتی، اظهار کرد: گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌های بین المللی کشور‌ها در حوزه بهداشت و سلامت بسیار ارزشمند است.

وی با بیان این‌که احتمال بازگشت پاندمی کووید۱۹ وجود دارد، افزود: بایستی سیستم‌های بهداشتی در برابر بیماری‌ها تقویت شوند، اپیدمی‌هایی مانند کووید۱۹ هستند که نمی‌توانیم خدماتی آن چنان که مورد نیاز است، ارائه دهیم، اما تلاش ما بر حفظ سیستم بهداشت بوده و لازم است که کشور‌ها برای خدمات بهداشتی همکاری بیشتری داشته باشد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر لزوم آماده باش سیستم‌های بهداشتی برای رویداد‌های آینده آمادگی و تلاش سازمان بهداشت جهانی در راستای جلوگیری از بازگشت کووید۱۹ و جبران تاثیرات آن بر سیستم خدمات بهداشتی، افزود: طی سال‌های پیش از کرونا نیز بار‌ها بیماری‌های مختلف تنفسی در نقاط مختلف دنیا شیوع یافت و منجر به بروز خطرات و خسارات غیرمنتظره‌ای شد.

وی با بیان این‌که سازمان بهداشت جهانی سعی می‌کند با سیاست‌های کلی هر کشوری هماهنگ باشد، خاطرنشان کرد: اکنون زمان تفکر و توجه به منابع و دائمی کردن این منابع برای برخورد با کووید۱۹ است؛ فرصت‌های بسیار زیادی فراهم شده تا کشور‌ها جمع شوند و با همکاری یکدیگر پیشرفت بسیار اساسی در راستای بهداشت جهانی رقم زنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار