کد خبر: 1095123
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
منابع لبنانی ظهر امروز از تجاوز دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی به آب‌های سرزمینی لبنان در دریای مدیترانه خبر دادند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ساعاتی پیش دو کشتی حفاری رژیم صهیونیستی وارد آب‌های سرزمینی لبنان در منطقه موسوم به خط مرزی ۲۹ شدند.

وبگاه روزنامه الاخبار نیز در گزارشی اعلام کرد: دولت لبنان اعلام کرده که این کشتی‌ها به سمت خط مرزی ٢٩ که در آب‌های سرزمینی لبنان قرار دارد، پیشروی کرده و یکی از آن‌ها چند کیلومتر از این خط عبور کرده است.

این در حالی است که روز گذشته «کارین الهرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در موضوع اختلافات دریایی با لبنان مدعی شده بود که تل آویو آماده مذاکرات است و با نیت مثبت هم وارد این گفتگو‌ها خواهد شد. وی گفته بود: تیم مذاکره کننده اسرائیلی دیداری را با طرف مقابل در روز‌های اخیر داشته است و پیشنهادی را نیز به میانجیگر آمریکایی ارائه کرده ایم، اگر تحول جدیدی رخ دهد، درباره آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در ارتباط با میدان گازی کاریش نیز در ادامه ادعا‌های خود، افزود: من می‌خواهم به طور قاطع بگویم که میدان گازی کاریش در مناطق مورد منازعه قرار ندارد، این میدان گازی قابل مذاکره نیست، چون متعلق به اسرائیل است، به نظر من بحث درباره این مساله نتیجه بخش نخواهد بود.

گفتنی است بر خلاف ادعای وزیر انرژی رژیم صهیونیستی میدان گازی کاریش در خط مرزی ۲۹ در آب‌های سرزمینی لبنان قرار دارد و فعالیت استخراج گاز رژیم صهیونیستی از این میدان گازی غیر قانونی و خلاف قوانین بین المللی محسوب می‌شود.

پیشتر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله اعلام کرده بود که هرگونه فعالیت و استخراج نفت از میدان کاریش با واکنش جدی مقاومت لبنان همراه خواهد شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار