کد خبر: 1095116
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
وزیرخارجه فنلاند نشست سران ناتو در مادرید را نقطه عطفی در همکاری این کشور با ناتو توصیف کرد و عملیات روسیه علیه اوکراین را عامل ترغیب فنلاند و سوئد برای پیوستن به این ائتلاف نظامی دانست.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: پکا هاویستو وزیرخارجه فنلاند امروز پنج شنبه در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید اسپانیا با شبکه الجزیره گفتگو کرد.

وی نشست سران ناتو در مادرید را نقطه عطفی در همکاری‌های این کشور با این ائتلاف نظامی توصیف کرد و گفت: مسأله‌ای که باعث شد سوئد و فنلاند به پیوستن به ناتو ترغیب شوند، عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین و پیامد‌های آن بود.

وزیرخارجه فنلاند افزود: مرز‌های مشترک ما با روسیه در شرایط کنونی امن و آرام است، اما باید برای هر گونه اتفاق اضطراری آماده باشیم.

پکا هاویستو در ادامه با ادعای اینکه تلاش‌های اروپا برای افزایش امنیت جمعی، نتوانست مانع جنگ اوکراین شود، افزود: در شرایط فعلی نیازی به حضور نیرو‌های ناتو در اراضی فنلاند نداریم و راهکار‌های امنیت جمعی را همچنان ادامه خواهیم داد.

وزیرخارجه فنلاند نگرانی‌های کشور‌های حوزه بالتیک را عاملی برای اهتمام ناتو به مرز‌های شرقی اش توصیف کرد و افزود: روسیه با مانع تراشی در دسترسی به دریای سیاه، بحران غذایی در جهان را تشدید کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار