کد خبر: 1095061
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه گفت: برنامه جامعه ایمن مراغه طی فروردین سال جاری مورد بازدید فنی و میدانی ارزیابان ملی قرار گرفت و نتیجه آن طی یک گزارش به تازگی اعلام شد که بر اساس آن مراغه می‌تواند اقدامات اولیه را جهت کسب گواهی بین‌المللی آغاز کند.

«داود اسدیان»  افزود: این برنامه از بهمن ۱۳۹۷ تحت نظارت عالی فرمانداری شهرستان ویژه مراغه آغاز شد و دبیرخانه آن در دانشکده علوم پزشکی مراغه قرار دارد.

وی اظهار داشت: «صدیقه صلواتی» از اعضای هیات علمی این دانشکده به عنوان دبیر برنامه شهر سالم و ایمن مراغه مسئولیت این دبیرخانه را با ابلاغی از سوی فرمانداری بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در صورتی که مرکز بین‌المللی جوامع ایمن نیز این برنامه را مثبت ارزیابی کند، مراغه به شبکه بین‌المللی جوامع ایمن ملحق می‌شود.

به گفته دبیر برنامه شهر سالم و ایمن مراغه نیز الحاق به شبکه بین‌المللی جوامع ایمن به این معنا نیست که این شهرستان جامعه‌ای ایمن محسوب می‌شود بلکه هدف از این الحاق، اعلام تعهد مراغه نسبت به ارتقای ابعاد مختلف ایمنی است. 

«صلواتی» اضافه کرد: مراغه با پیوستن به این شبکه به تدوین و اجرای برنامه‌های پایدار و طولانی مدت برای ارتقای ایمنی گروه‌های مختلف سنی و جنسی متعهد می‌شود. 

وی بیان کرد: برنامه‌های ارتقای ایمنی باید بر اساس شواهد و آمارهای موجود و با تمرکز به اولویت‌ها تدوین شود و در تدوین و اجرای این برنامه‌ها نیز مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد بسیار اهمیت دارد. 

به گفته وی برنامه جامعه ایمن مراغه بر اساس شاخص‌های هفتگانه اعلام شده از طرف مرکز بین‌المللی ارزیابی جوامع ایمن (ISCC) و با رویکرد مشارکتی بین‌بخشی، تاکید بر مشارکت مردم و با آگاهی از شواهد موجود سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و اقدام برای ارتقای ابعاد مختلف ایمنی در سطح شهر پایه‌گذاری شده است. 
 
وی اظهار داشت: ابعاد مختلف ایمنی که در برنامه جامعه ایمن مراغه مورد توجه قرار گرفته شامل «ایمنی ترافیکی»، «ایمنی مدارس»، «ایمنی شغلی و محیط‌های کاری»، «ایمنی مکان‌های ورزشی و تفریحی»، «ایمنی در برابر آسیب‌های اجتماعی»، «آمادگی و پاسخ به حوادث و بلایا»، «ایمنی مکان‌های عمومی» و «بیمارستانهای ایمن» است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر