کد خبر: 1094999
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
مدیر حج و زیارت استان البرز خبرداد
مدیر حج و زیارت استان البرز گفت: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین پیش ثبت نام زائران اربعین از ساعت ۹ صبح روز جمعه دهم تیرماه جاری همزمان با سراسر کشور در سامانه سماح البرز آغاز می شود.

محمد حسن سامعی با بیان اینکه پیش ثبت نام زائران اربعین حسینی تا روز ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت، افزود: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، پیش ثبت نام به منزله ثبت نام قطعی نیست و پیش ثبت نام از متقاضیان هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت برای اعزام نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: چنانچه هر گونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود، نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادیکه پیش ثبت نام کرده اند، تعیین و اعلام خواهد شد.

وی گفت: نکات و موارد مهم برای سفر اربعین از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی خواهد شد که ضرورت دارد افراد متقاضی این سفر زیارتی در ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه دقت لازم را داشته باشند ضمن اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین تزریق حداقل ۲ دز واکسن کرونا از شرایط تشرف می باشد.

سامعی با بیان اینکه وضعیت تزریق واکسن کرونا از وزارت بهداشت استعلام می شود، افزود: از هم اکنون متقاضیان بایستی نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام را از دیگر شرایط اعزام به اربعین دانست و اظهار داشت: طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به شرایط خاص ایام اربعین بیماران دیابتی با زخم یا عفونت اندام، بیماران دیابتی با مشکل کلیوی، بیماران مبتلا به ریتنوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند و همچنین بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل نشده از نام نویسی خودداری کنند.

وی گفت: همچنین افرادی که تست کرونا آن ها مثبت است تا ۵ روز اول تست مثبت بودن در صورت عدم وجود علائم حاد و افرادی که دارای بیماری حاد تب دار می باشند تا حداقل ۴۸ تا ۷۲ ساعت پس از قطع تب بدون استفاده از داروهای تب بر و بالاخص بیماری های تنفسی و گوارشی و پوستی از اقدام به سفر اربعین خودداری کنند.

مدیر حج و زیارت استان البرز از متقاضیان سفر زیارتی اربعین خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه پیش ثبت نام، ثبت نام و شرایط اعزام به سامانه حج و زیارت استان البرز مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار