کد خبر: 1094940
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
واکنش گاردین به کشف جسد ۴۶ مهاجر در تگزاس
در پی کشف کامیونی حامل اجساد شماری از مهاجران در امریکا که تعدادی کودک هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد، یک روزنامه انگلیسی آن را احتمالاً مرگبار‌ترین فاجعه در میان هزاران مهاجری دانست که کوشیده‌اند در چند دهه گذشته خود را به خاک امریکا برسانند.

در پی کشف کامیونی حامل اجساد شماری از مهاجران در امریکا که تعدادی کودک هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد، یک روزنامه انگلیسی آن را احتمالاً مرگبار‌ترین فاجعه در میان هزاران مهاجری دانست که کوشیده‌اند در چند دهه گذشته خود را به خاک امریکا برسانند.
موضوع مهاجرانی که مقصدشان ورود به خاک ایالات متحده است، همواره یکی از چالش‌های دولت‌ها بوده تا جایی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور با کلید زدن پروژه ساخت دیوار مرزی با مکزیک، یکی از جنجالی‌ترین اقدامات را علیه ورود مهاجران به نام خود ثبت کرد. در شرایطی که همچنان اختلافات در این مورد و نیز شکاف سیاسی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها درباره وضعیت مرز‌های امریکا ادامه دارد، خبر کشته شدن دست‌کم ۴۶ مهاجر غیرقانونی در ایالت تگزاس و روانه شدن ۱۶ نفر به بیمارستان، بار دیگر نگاه‌ها را به یکی از مسائل حل‌نشده امریکا معطوف کرد. منابع رسانه‌ای در امریکا اعلام کردند که نیرو‌های پلیس و امنیتی کامیونی را حامل مهاجران غیرقانونی در نزدیکی ایستگاه قطار خیابان ساوتوست ساید شهر سن‌آنتونیو در ایالت تگزاس پیدا کردند. این کامیون در یک جاده دورافتاده در جنوب غربی سن‌آنتونیو پیدا شد. بنابر اعلام ویلیام مک مانوس، رئیس پلیس این شهر، ساعت ۶ عصر روز دو شنبه به وقت محلی یکی از کارمندان شهرداری بعد از شنیدن صدای فریاد یکی از سرنشینان کامیون، به نیرو‌های پلیس اطلاع داد. این مقام پلیس اعلام کرد، نیرو‌های پلیس بعد از حضور در محل، جسد یک نفر را نزدیک کامیون پیدا کردند و پس از باز کردن در آن، به وجود ده‌ها جسد دیگر در داخل کامیون پی بردند. چارلز هود، رئیس اداره آتش‌نشانی سن‌آنتونیو اعلام کرد که حداقل ۴۶ نفر کشته و ۱۶نفر شامل ۱۲ فرد بزرگسال و چهار کودک هم در اثر گرما به بیمارستان منتقل شدند. به گفته این مقام امریکایی، در کامیون آب وجود نداشت و افرادی که زنده پیدا شدند دچار کم آبی بودند و بدن‌شان به شدت گرم بود. اگرچه این نخستین بار نیست که اخباری از این دست منتشر می‌شود، اما بنابر گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، احتمالاً مرگبار‌ترین فاجعه در میان هزاران نفر رقم خورده است که در دهه‌های اخیر تلاش کردند از مرز مکزیک به سمت ایالات متحده بروند.
ناامیدی از اقدام مؤثر جو بایدن
با آغاز موج جدیدی از مهاجران که به سمت ایالات متحده به راه افتاده اند، دوباره در قاره امریکا زنگ‌های خطر به صدا درآمده است. کمتر از سه هفته پیش سران کشور‌های قاره امریکا در لس‌آنجلس جلسه‌ای را ترتیب دادند تا چگونگی مواجهه با موج جدیدی از مهاجرانی که عمدتاً راهی امریکا می‌شوند، را بررسی کنند. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، افکار عمومی و سیاستمداران امریکا برای دهه‌ها بر هجوم گسترده مهاجرانی که از مرز جنوبی به سمت ایالات متحده حرکت می‌کنند، تمرکز کرده اند، اما این مهاجران تنها به امریکا بسنده نمی‌کنند و آن‌ها بر ورود به کشور‌های نیمکره غربی جهان تمرکز کرده اند. در این نشست اگرچه بیانیه‌ای صادر شد و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز وعده‌های خوبی در زمینه پناهجویان داد، اما حاضرین چندان به این حرف‌ها خوش‌بین نیستند، چرا که معتقدند ایالات متحده برای رویارویی با لحظه تلخ یک بحران جهانی بسیار کم‌کاری می‌کند. علاوه بر این، چند کشور امریکای لاتین از جمله مکزیک این نشست را بایکوت کردند که به تضعیف این گردهمایی منجر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار