کد خبر: 1094782
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

۱۳ سال پس از فتنه‌انگیزی با دروغ تقلب در انتخابات، حالا عباس عبدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب تعابیری را در مورد وقایع سال ۸۸ به کار می‌برد که مشابه موضع حاکمیت و مخالفان فتنه سبز است. او در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد گفته که وقایع سال ۸۸ هر چه بود، اصلاحات نبود.
عبدی گفته: «می‌توانم بفهمم که با ادبیات سال ۸۸ چطور می‌شود اصلاحات کرد. هر کسی می‌خواهد از ۸۸ دفاع کند بکند، اما هر چه بود اصلاحات نبود. البته معنایش این نیست که حکومت کارش درست است. اگر حکومت کارش درست بود که اصلاً ما دعوایی نداشتیم؛ بنابراین اگر نقد داریم، معنایش این است که خودمان را باید درست کنیم. با ادبیات ۸۸ نمی‌شود این کار را کرد. اتفاقات سال ۸۸ ضربه سنگینی هم به جریان اصلاحات و هم به کشور و حاکمیت وارد کرد.»
عبدی گفته که اصلاح‌طلبان باید از گذشته عبور کنند و غرب هم چنین کرده است: «این روز‌ها اگر دقت کنید مدام درباره گذشته بحث می‌شود، اما در غرب واقعاً دیگر از گذشته عبور کرده‌اند. باید با یک تفاهم جمعی عبور کنیم از گذشته. اصلاح‌طلبان باید این مرزبندی‌هایی را که بین منتقدین وجود دارد، بردارند. دیگر اصلاح‌طلبان به تنهایی برای حل مسائل کفایت نمی‌کنند و باید فراتر از خودشان را نگاه کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار