کد خبر: 1094602
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
خواسته‌های ملی‌پوشان وزنه‌برداری بحق است
آرامش کم‌کم بر وزنه‌برداری ایران حاکم می‌شود. سرپرست جدید فدراسیون وزنه‌برداری، عزمش را جزم کرده تا سایه بحران را از سر این رشته مدال‌آور المپیکی کم کند. اگرچه بازسازی آنچه از مدیریت علی مرادی به جا مانده آسان نخواهد بود، اما اتحاد و همدلی اهالی وزنه‌برداری می‌تواند به هموار شدن مسیر سخت پیش‌رو کمک کند.
شیوا نوروزی

آرامش کم‌کم بر وزنه‌برداری ایران حاکم می‌شود. سرپرست جدید فدراسیون وزنه‌برداری، عزمش را جزم کرده تا سایه بحران را از سر این رشته مدال‌آور المپیکی کم کند. اگرچه بازسازی آنچه از مدیریت علی مرادی به جا مانده آسان نخواهد بود، اما اتحاد و همدلی اهالی وزنه‌برداری می‌تواند به هموار شدن مسیر سخت پیش‌رو کمک کند.
از وقتی پولادمردان به خاطر شرایط بد اردویی، تمرینات را تحریم کردند، خیلی‌ها یادشان افتاد که وزنه‌برداری هم یکی از رشته‌های مهم ورزشی کشور است. وزنه‌برداران تیم‌ملی مدت‌ها بود که از نبود امکانات حداقلی و بی‌تفاوتی فدراسیون انتقاد می‌کردند. البته بحران به‌وجود آمده نیز باعث نشد رئیس پرحاشیه قید میز ریاست را بزند تا اینکه رأی نهایی سازمان بازرسی کل کشور تیر خلاص را بر پیکر مدیریت مرادی زد. انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون، امید دوباره به جامعه وزنه‌برداری داد و حالا همه منتظر تغییر و تحولات اساسی هستند.

تیم‌ملی بازی‌های کشور‌های اسلامی را در پیش دارد. در مدتی که رقبا مشغول تمرین و آماده‌سازی بودند، بحران مدیریتی در فدراسیون، اردو‌ها را تحت تأثیر قرار داد. برنامه‌های تیم با تعویق مواجه شد درحالی‌که بازی‌های قونیه طبق برنامه مردادماه آغاز خواهد شد و وزنه‌برداری ایران به عنوان یکی از قدرت‌های آسیا باید در این آوردگاه شرکت کند.
از رئیسی که از جنس وزنه‌برداری است و سختی‌های نبرد با پولاد سخت را بار‌ها تجربه کرده، انتظار می‌رود درد ورزشکاران این رشته و خواسته‌های مربیان را درک کند، در جهت عمل به خواسته‌های منطقی قدم بردارد و در یک کلام شأن وزنه‌برداری ایران را حفظ کند. بازگرداندن ملی‌پوشان به اردو گام اول است. طبق اعلام انوشیروانی، عصرشنبه معترضان به فدراسیون آمدند و رودررو انتقادهای‌شان را بیان کردند. علی هاشمی، مصطفی جوادی، رسول معتمدی، علی داوودی، رضا بیرالوند و امیر حقوقی در حضور انوشیروانی و بهداد سلیمی تمامی خواسته‌های‌شان را مطرح کردند. سرپرست فدراسیون برخلاف مرادی صحبت‌های وزنه‌برداران را شنید و با دادن قول‌های مساعد به آن‌ها حالا باید منتظر حضور مجدد ملی‌پوشان در اردو باشیم. برطرف کردن کمبود‌ها در تمرینات از جمله وعده‌های انوشیروانی به پولادمردان بود. البته با توجه به مشکلات سالن آزادی قرار شد فعلاً تمرینات در شهر دیگری برگزار شود. هنوز زمان و مکان جدید اردو مشخص نشده، ولی گفته می‌شود تمرینات هفته آینده احتمالاً در قزوین از سر گرفته خواهد شد.
بحث مهم دیگر کادرفنی تیم‌ملی بود. تا پیش از اعتصاب دسته‌جمعی، وزنه‌برداران با هدایت محمدحسین برخواه تمرین می‌کردند، ولی بعد از بالا گرفتن حاشیه، رئیس پیشین تصمیم گرفت برای خودنمایی سرمربی را برکنار کند! انتخاب جدید او سعید علی حسینی بود. با این حال سرمربی جدید تا زمانی که حکمش را بگیرد در اردوی گرگان حاضر نشد و فردای روزی که حکمش صادر شد علی مرادی فدراسیون را بالاجبار ترک کرد. برخلاف انتظارات، سرپرست جدید فدراسیون تصمیمی برای تغییر کادرفنی ندارد و از ادامه همکاری با علی حسینی حمایت کرده است. علاوه بر این محمدرضا براری را نیز به عنوان دستیار او انتخاب کرد.

روز گذشته سجاد انوشیروانی در مراسم روز المپیک حضور داشت و در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد. اولین سؤال پرسیده شده از سرپرست فدراسیون، وضعیت تمرینات تیم‌ملی بود: «با حضور بهداد سلیمی و دیگر دوستان که کنار ما هستند، جلسه خوبی را با وزنه‌برداران داشتیم. ما به آینده این وزنه‌برداران خیلی امید داریم. دغدغه‌ها و مشکلاتی که آن‌ها داشتند حداقل امکانات است و خواسته‌های خیلی بزرگ و آرمانی نداشتند. فقط دوست دارند آینده‌شان دچار مشکل نشود. برای ما و وزنه‌برداران اهتزاز پرچم ایران مهم است. نقطه عطف این جلسه این بود که به تفاهم رسیدیم و قرار است وزنه‌برداران در چند روز آینده به اردوی تیم‌ملی برگردند.» انوشیروانی با تأکید بر اینکه به زودی محل برگزاری تمرینات مشخص خواهد شد در خصوص شرایط مالی فدراسیون اظهار داشت: «برای برگزاری اردو‌ها در حال رایزنی هستیم. در یکی، دو روز آینده به صورت قطعی مشخص خواهد شد و نتیجه آن را اعلام می‌کنیم. بحث مالی فدراسیون هنوز در حال بررسی است و تمام نشده است. در چند روز آینده گزارشی را ارائه خواهیم داد که وضعیت درآمد، هزینه و بدهی‌های فدراسیون به چه صورت است. به امید خدا و با کمک دوستان تلاش می‌کنیم کار‌های خوبی را در فدراسیون انجام دهیم.» حمایت از حسینی به عنوان سرمربی از جمله نکات مهم صحبت‌های انوشیروانی بود: «سعید علی حسینی به کار خود ادامه می‌دهد. در مورد انتخاب مربی هم با دوستان مشورت می‌کنیم و بعد نتیجه را اعلام خواهیم کرد.»
مربی جدید تیم‌ملی ابراز امیدواری کرد با همکاری همه‌جانبه شرایط وزنه‌برداری به سمت پیشرفت و موفقیت تغییر کند. محمدرضا براری در گفتگو با ایرنا، جلسه برگزار شده با سرپرست فدراسیون را مثبت خواند: «حضور در کسوت مربیگری برایم افتخار است و این حضور به پیشنهاد سعید علی حسینی سرمربی تیم و تأیید سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون بود و امیدوارم گامی در جهت توسعه این رشته بردارم. جلسه‌ای با حضور ملی‌پوشان و سرپرست فدراسیون برگزار و آنان مشکلات خود را بیان کردند. تمام خواسته‌های آن‌ها بحق بود و انوشیروانی نیز قول داد این مشکلات را حل کند. امیدوارم اقداماتی در دستور کار قرار گیرد تا وزنه‌برداری ایران به ریل موفقیت برگردد. ایران در این رشته یکی از کشور‌های قدرتمند جهان است. وزنه‌برداری شرایط سختی دارد و اکنون سجاد انوشیروانی به عنوان یکی از نامداران این رشته در رأس آن قرار گرفته و باید پیشکسوتان به او کمک کنند تا از مشکلات گذر کند. عبور از مشکلات می‌تواند وزنه‌برداری را به شکوه گذشته بازگرداند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار